Gå til innhold

Gravid med kreft...

Jolihe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet heller ingenting om dette annet enn at moren til en venninne av meg har hatt det, og er frisk nå.

Råder deg til å ta kontakt med lege/jordmor/sykehuset så raskt som mulig og få svar fra dem som kan det ordentlig.

Krysser det jeg har og sender mange varme tanker

Tusen takk for støtten begge to. Jeg fikk en telefon fra legen min mens jeg var på jobb. Det var svært lite informasjon jeg fikk. Bare at den utvida prøven min hadde vist kreft i livmorhalsen. Og at hun skulle sende brev til sykehuset med en gang. Jeg kan regne med å få time i løpet av 1mnd. Hele eller deler av livmorhalsen må fjernes. Det vil mest sansynlig gå bra med barnet. Men det er stor fare for tidligfødsel....

Dette er alt jeg vet... Så nå går jeg bare her å venter da....

Helt forferdelig....

Jeg tror jeg villa ha snakka med jordmor viss jeg hadde vært deg.

Hun har ofte litt bedre tid enn legen og det burde jo være naturlig at du skulle få snakke med noen i en sånn situasjon.

Kontakt helsevesnet slik at du kan få noen gode og betryggende ord...

Får så vondt av tanken på hva du går gjennom....

Håper du har en god familile og gode venner som kan hjelpe deg gjennom denne tiden.

Det går nok bra...;)

"trøsteklem"

Jeg har ei venninne som var i akkurat den samme situasjon som deg. Hu fikk fullføre svangerskapet,og gikk på kontroll veldig ofte. Alt gikk kjempebra med henne,og hu fødde en frisk og fin gutt bare et par dager før termin. Hu blei operert ei lita stundd etter,og er helt frisk i dag.

Håper hvertfall alt går helt fint med både deg og babyen.

Ønsker deg masse masse lykke til.

Trøsteklemmer til deg.

Annonse

ååh stakkars deg , Stooor trøsteklem ;-(

å få kreft i svangerskapet må være grusomt? håper virkelig at det går så bra med deg og barnet ditt!!

Men, det eneste jeg vet er at hvis deler av livmorhalsen blir fjernet kan de sette inn noe som kalles cerclage ellernoe sånt ( husker ikke helt) men dette er på en måte en liten "tråd"som strammer åt livmorhalsen slik at du minsker sjansen for for tidlig fødsel.

Jeg har av natur veldig kort livmorhals selv, og i uke 28 fikk jeg 2 cm åpning. De nevnte da dette som en mulighet og at dette var vanlig på kreftopererte.

heldigvis gikk jeg tiden ut med hjelp av sykemelding og akupunktur, så jeg får vel håpe at det skal gå greit denne gangen også..

Har du lest boka På Vei av Gro Nylander? mener å huske at det er nevnt noe om det der, men er ikke helt sikker... ( 4 år siden sist, så jeg begynner å bli litt "rusten")

Lykke til med spiren og svangerskapet!!! og mit tips er: SPØR og still krav til de i helsevesenet...

Dette må være svært dramatisk, og liksom det man frykter. Samtidig må du nå stå oppreist i stormen og tenke at du jo ikke bare skal redde det livet som vokser i deg, men at denne syke tilstanden i livmorhalsen faktisk har blitt oppdaget slik at du slipper sykdomsutvikling. Du har tre barn og en familie som er helt avhengige av deg. Du må bare håpe og avveie risikoene, og håpe igjen. Uansett går du nok en tøff tid i møte, kanskje på tide å trekke alle nære og kjære til deg. Søk glede og trøst og optimisme!

Lykke til.

Takk for hyggelige og støttende innlegg, alle sammen!

Jeg har nå fått time på sykehuset den 15.november... Gru/gleder meg.....

Legene er veldig optimistiske da. De mener de har fanget opp dette så tidlig, at det mest sansynlig er svært lite av livmorhalsen som må fjernes. Men det vet de jo ikke sikkert før ved neste undersøkelse.

Jeg krysser både fingre og tær.....

For et sjokk dette må ha vært for deg! Flott at du kommer til så tidlig, men jeg skjønner at dagene fram til 15.11 kan bli lange. Jeg vil følge deg på ferden og håpe at du blir helt frisk snarest og at du om 7 måneder for holde verdens skjønneste baby i dine armer. Lykke til med timen på sykehuset 15. november og med en positiv fortsettelse!

Stor optimistisk klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...