Gå til innhold

i niende måned og maling.....det kan da..

Anbefalte innlegg

ikke ha så mye å si da?? da er jo ungen så og si ferdig er den ikke? man kan jo male når babyen er ute og i hus eller skal man holde ungen vekk fra maling første månedene også??

har vært veeldig nøye på det til nå da - å holde meg unna maling - men nå må vi bli ferdige her, og jeg er d%&¤&%¤tt lei av å sove hos mamma fordi vi må male...hehe..

Fortsetter under...

Vannmaling er "lov", men du må ikke male med maling tilsatt løsemiddel. (om det var det det het)!!!

Oljemaling og sånn må du hvertfall holde deg unna 2-3 dager etter at det er malt.

Fikk STRENG beskjed fra mannen i malebutikken:)

som jeg har forstått det...så avgir vannmaling giftige stoffer over lang tid(mnd).

mens oljemaling avgir giftstoffer inntil det blir tørt.

jeg skal selv male, å skal male med oljemaling, men blir å lufte GODT.

og med noen pauser.

jeg vet ikke hvor skadelig det er å male i 1 dag...tror kanskje det er mer skadelig hvis man står maling over lengere tid.(arbeide med det)

Annonse

Har hørt at oljemalinga e farli så længe den lokta... eller samme som nordkvinne..

Men det e nu vel ingen som venta i mnd vis før di fløtta inn etter at di har brukt vannbasertmaling... men et babyrom bør stå nån mnd før ongen fløtta inn har æ hørt...

Hei på deg tette:-)

Jeg har selv pusset opp i det siste og har malt med oljemaling, men har benyttet meg av en fantastisk maske som jeg ble anbefalt på Maxbo. Den holder ute all lukt og gass av løsemidler og er helt super! Den koster ca 300,- og er en engangsmaske, og varer i ca 3-4 dager. Ellers så må du bare passe på å lufte godt og ikke oppholde deg så alt for mye i de nymalte rommene de neste 2-3 dagene uten masken.

Etter jeg var ferdig å male leste jeg en artikkel i bladet gravid om graviditet og oppussing hvor de anbefalte å ikke male, da man også absorberte gasser osv gjennom huden, men det får da være grenser....hvis det er så voldsomt farlig så kan man jo ikke gå utfor døren med tanke på all forurensingen osv.

Uansett, masken var helt super!! Kos deg med oppussingen:-)

det er ikke snakk om oljemaling, og jeg skal ikke male selv, (da hadde jeg vel vært sengeliggende inntil fødselen pga ryggen ..hihi.).så nå har gubben malt taket i garderoberommet :)) ¤ happy happy ¤

men tenker jeg sover hos mamma når gangen og gard.rommet-gulvene oljes..følte meg uggen den ene gangen jeg oppholdte meg i rommet etter det var nyoljet..skal sjekke om det er løsemidler i det, da ;)dessuten kan man ikke tråkke på det på mange timer etterpå - og det betyr ingen adgan på do - og det går dårlig når man tisser fire ganger i timen hehe...!!

takk for all hjel, tips og råd, dere ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...