Gå til innhold

Beklager, igjen dette med EL-test som grav-test! :)

Anbefalte innlegg

Noen fikk kanskje med seg at jeg på fredag fikk positivt utslag på EL-test (tenkte å ta en for moro skyld, bare), men på lørdag tok jeg en grav-test, og den var negativ!

Har lest på pernille.info, og der står det at grunnen til at EL-tester kan slå ut positivt, er fordi molekylstrukturen til Lh (EL) og hcg (gravidI) er ganske lik, bare litt forskjellig. Da skulle det vel tilsi at om EL-testen slår ut positivt, så skulle vel grav-testen også det, om man var gravid?

Nå er jeg jo to dager på overtid, og har ingen tegn til verken tr eller graviditet. Så det er jo klart at jeg lurer..

Hva tror dere? Herregud, blir jo smågal av denne ventinga.. :P

Fortsetter under...

Huff, jeg håper ikke jeg ødelegger håpet ditt, og jeg håper inderlig at du er gravid, men det der har jeg også opplevd. Og jeg var desverre ikke gravid. Jeg hadde positiv el-test på dag 14 (som normalt), på dag 28 testet jeg positiv på el-test igjen (teststreken ble knallblå før jeg var ferdig å tisse). Senere på dagen testet jeg negativt og mensen kom som vanlig på dag 29.

Når det er sagt, mange andre har jo opplevd det samme og vært gravid- krysser fingre for at du er en av dem.

Klem.

Nei herlighet, jeg er jo realistisk oppi alt det her.. Det er ikke sånn ekstatisk stemning her, er bare litt sånn forvirra! Hehe.. Så det går bra! :) Har fått litt vondt i ene brystet nå i løpet av kvelden, kjenner jeg, så da er det nok tr som er på vei. :)

Prøver også å tenke tilbake på da jeg ble gravid med datra mi, og når jeg merka det først.. Ser på graviditetskortet fra jordmorundersøkelsene, og jeg må ha gått vel over en mnd med henne i magen før jeg oppdaga det. Jeg hadde uregelmessig mens i den tida, så ikke så rart at den uteblei. Og når man finner ut at man er gravid, så bestiller man seg gjerne en legetime med en gang, og ser at første undersøkelse er 20. februar, og da står det 9 uker + 2. Så da er det ikke vits i å lete etter tegn, tenker jeg.. hehe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...