Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei asså, at folk ammer offentlig er ikke noe problem for meg, jeg tenker mer på om babyen får matro i et kjøpesenter eller en kafe som kan være fulle av folk.

Men 7-8-åringer! Ærlig talt.. Det er noe som heter å kutte navlestrengen, og det gjør man faktisk flere ganger enn bare etter fødselen.

Annonse

Jeg var borte 5 dager fra datra mi da hun var rundt ett år gammelt, da hadde hun enda puppen som nattkos. Men etter de dagene ville hun ikke ha, hun var ikke interessert og gav uttrykk for at hun ikke likte det lenger. Da kunne jeg jo ikke begynne å tvinge henne! Barn skal distansere seg fra foreldrene sine etter hvert, og det å gi slipp på puppen er et av de stegene..

I alle dager! Æsj, kunne ikke tenke meg i min villeste fantasi å amme så lenge som de damene der. Jeg ammet dattera mi til hun var litt over året. Syntes det var lenge nok. Når ungen begynner å leite frem puppen selv, begynner de å bli store nok til å slutte tenker jeg.

WHO anbefaler å amme til barnet er to år, men her i Norge klarer barna seg fint med mindre fordi vi har gode muligheter til å vaske flasker o.l. skikkelig. Jeg synes 2 år er lenge nok, men kommer neppe til å amme mer enn i ett år om jeg får til å amme.

Annonse

Jeg er en av de som faktisk ikke synes det er noe ekkelt eller rart ved det. Det er jo det mest naturlige i verden å gi brystmelk til sine barn, så får det bli opp til hver enkelt hvor grensen deres går i forhold til alder. Jeg ammet størstejenta mi til hun nesten var 2. Da slutta hun selv. Ammer minstejenta enda og hun er snart 1 1/2 år. Selv om jeg prøver å bli gravid med nr 3 så håper jeg at vi kan fortsette ammingen så lenge som mulig, også utover i svangerskapet (og kanskje etter?).

Omsorgssvikt er en betegnelse man skal være forsiktig å bruke . Amming er definitivt IKKE omsorgssvikt! Amming er nærhet og trygghet og det gir tette bånd mellom mor og barn.

Naa har ikke jeg sett programmet dere snakker om (er i USA), men aa amme til barnet er 7-8 aar er da for svarte ikke normalt.

Barn blir mobbet for aa ha paa seg feil farge genser, hva da naar en unge paa 8 aar lepjer i seg melk fra moren??

Og jada, det er helt naturlig at en mor gir brystmelk til sine barn, men en 8 aaring?? Og maa det skje i full offentlighet?

Sex er ogsaa det mest naturlige i verden, men man legger seg ikke ned paa et kjoepesenter selv om man plutselig faar lyst??

Er da noe som heter sunt bondevett.

Ammer man en unge paa 8 aar OG faren er det vel muligens paa tide med littegranne profesjonell hjelp.

jeg så bare de siste 20 min av programmet og jeg ble nesten litt kvalm av å se hun jenta på 7 år suge pupp av morra !

det går bare ikke ann synes jeg..hun går kanskje 1 eller 2 klasse og fortsatt får pupp !! herregud hva går det av morra

og hun som adopterte ei jente på snart 2 år da..hun prøvde å gi melk ut av puppen slik at hun kunne gi dattern det..

skjønner ikke hvordan hun har fått melk i puppen når hun ikke har født barn jeg??

dette var også helt sykt !

sønnen henna drakk fortsatt av puppen, så da har ho melk til jenta der og!!

eg har ikje tenkt å amme meir enn eit år tid!! eg sjølv fikk lov å drikke til eg var 3,er ganske flau over det idag... men var mest kose drikking, ikkje når eg ville...jaja

det skal ikkje eg gjere iallefall"!!!!

Røverprøver:

Amming er selvsagt naturlig og en fin ting fram til barnet er i en viss alder. Det var jo ikke amming som en generell ting jeg kritiserte, men det å amme store barn. Om man ammer barna sine i et halvt år eller to år får være en privatsak og er selvsagt helt greit. Det var jo ikke amming generelt som var tema her, det var amming av store barn.

Når en mor ikke forstår at det er galt å amme sitt barn på 8 år synes jeg det er en form for omsorgssvikt. Hun velger da å behandle sitt barn som er i skolealder og vel så det som en baby. Grunnen til at de har laget dokumentar om det er fordi det er unaturlig. Omssorgsvikt er ikke bare å utelate omsorg men også der man gjør grove feil underbarnets oppvekst. Dette synes jeg det definitivt er.

Jeg synes amming er veldig bra...

Men jeg trodde ikke noen i det hele tatt orket å amme lenger enn max 2 år jeg...

Greit med det argumentet om at amming er kos og nærhet til mor, men det går an å ligge i armkroken og kose med barn/mor uten å sutte pupp..

Og om hun som hadde tvillinger som fikk amme akkurat når det passet dem, synes jeg ikke noe om.... Jeg mener at også barn må ha faste "spisetider" og ikke småspise hele tiden..

Om jeg blir så heldig å få lov å amme, ønsker jeg nok å amme 1-1,5 år. Brystmelk gir jo godt immunforsvar. Men når barn har begynt i barnehage og skal bli selvstendige og vokse opp, må man kutte puppen synes jeg.

Klem fra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...