* mamma til 2 prinser* Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Er litt i klemma jeg nå..har 4 dager igjen til ultralyd termin,men hvis jeg skal gå etter første dag i siste mens,så har jeg termin 6.november!! men på ultralyd i uke 19,så ble det anslått termin 26.10,altså en del dager FØR menstermin...Begynner å nærme seg UL termin nå,men skal jeg glede meg for mye,i tilfelle det er menstermin som er rett likevel?noen andre i samme situasjon? Har vært på en 4 ul iløpet av savngerskapet,og på den siste fikk jeg bekreftet at baby`en var litt stor (måtte regne med rundt 4 kg på hvis jeg fødte på termin sa han)så etter str på baby å beregne,er jo UL terminen absolut å følge...hva mener dere?
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har det omvendt, min mens termin er 24 oktober(i morgen) og ul termin 3 november...vet ikke helt hvem jeg skal stole på..det med estimering av størrelse ville jeg ikke stole på...veeeeldig vanskelig for en jordmor å beregne. så jeg tror nesten det beste er å nyte hver dag, og glede seg til den dagen de første tegn på fødsel kommer:) Lykke til!
Nicki_81 Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Alt beregnes jo etter ul termin, i forhold til overtid også, men alt fra 3 uker før til 2 uker etter termin er jo helt normalt =) Lykke til i alle fall
selfangerkjerringa Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Rent statistisk er det langt flere som føder rundt UL-termin enn menstermin. UL-termin er altså statistisk sett den "sikreste".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå