Gå til innhold

blir gal av negative og positive graviditetstester!!

Anbefalte innlegg

jeg har en liten mistanke om graviditet. er nå 4 dager over forventet mens. Har tatt en digitaltest på morgenen i går som viste gravid, tok en vanlig test på ettermiddagen der streken var ekstreemt lite synlig,men det var jo en strek der. i dag testet jeg meg på morgenen igjen og da syns jeg det tok lang tid før det dukket opp en lite synlig strek igjen. senere på ettermiddagen testet jeg digitalt negativt igjen.

Noen som vet noe om dette som kan gi litt råd??

Fortsetter under...

Du er nok gravid, for en test kan ikke (ihvertfall hypersjelden) vise feil når den sier du er gravid, men kan vise feil når den sier negativ. Dette pga at du har ikke hcg hvis du ikke er gravid, og testen viser jo at du har hcg....

Eeeehhh.... Litt rotete dette, men skjønte du?

ser at de testene du har tatt om ettermiddagen er negative/svakt positive, mens de du tok om morgenen er positive. Konsentrasjonen av hcg er størst i morgenurinen. Om ettermiddagen kan du ha drukket en del, og det vanner ut urinen slik at konsentrasjonen av hcg blir for lav til å registreres på testene.

For å si det litt lettere; Du er helt sikkert gravid ;-)

Gratulerer!

hehe.. ja skjønte det! tusen takk for svar:) men vet med meg selv at jeg kommer til å teste i morgen tidlig også, just in case liksom.. blakker meg jo helt på tester og føler meg litt tullete i grunn.. sånn er det vel første gangen for mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...