Gå til innhold

3 mnd og plutselig helt umulig å legge!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår er helt umulig å legge, frem til nå har jeg lagt henne med smokken ved 21-tiden. Hun virker trøtt men hyyyyyler med en gang hun kommer i sengen. Det varer i timesvis før hun sovner. Vi prøver å ikke ta henne ut av rommet, og har også prøvd å legge henne tidligere. Hun har ofte en dupp ved 18 tida også legger vi henne rundt 20. I går sovnet hun 0030! Eneste som virker er å vugges i søvn i vogna, men jeg vil ikke at dette skal bli en vane. Hun er blid med en gang hun kommer opp, så hun har ikke vondt. Hva gjør dere om kvelden? Hva skal vi gjøre???

Fortsetter under...

Skrevet

det jeg lurer på er: nå har hun sovet fra 1900, og våkner sikkert snart igjen-skal jeg ta henne opp da, eller har hun lagt seg for kvelden nå?

Skrevet

Hei hei.

Datteren vår er også tre mnd gammel og hun også har nettopp begynt slik som din med å skrike når hun skal legge seg. Jeg kan desverre ikke gi deg noe råd, men jeg dytter gjerne innlegget ditt opp for å høre om der er noen kloke sjeler der ute som kan hjelpe oss.

Har hun våknet forresten? Vår datter pleier iallefall å ha lagt for natten når hun sovner i syv tiden. :)

Skrevet

jemta mi har også begynt med dette... lurer også på hva som skjer... tenner? redd for å bli alene? ikke godt å si!!!

Skrevet

Her skjer noe av det samme gitt.. legger henne i senga, av og til går det bra, av og til hyler hun bare hun blir lagt der, enda jeg vet at hun er trøtt.. Sovner relativt fort, men våkner med et hyl etter ca 30 min.. må da inn å stryke litt og gi smokk noen ganger før hun sovner..

Lurer sånn på hvorfor hun våkner igjen?

Skrevet

det skjer akkuratt det samme hos meg. er som du beskriver jenta mi :)

Annonse

Skrevet

hvor gammel er jenta di da? Kaja er 3 mnd og 1 uke..

Skrevet

Maja er 3 mnd og 9 dager!!! nesten like navn å!!!!

Skrevet

Hehe :) for å være helt nøyaktig er Kaja 3mnd og 8 dager.. Kanskje noe som ligger til alderen da?

Skrevet

ja, er mulig det! ser jo ut til at det er flere som har samme problemet!

Skrevet

Vår er 10 mnd snart så vet ikke om en kan sammenligne helt, men hun har hylt siste uka, hun har rett og slett vært tørst.. men deres får vel pupp til leggetid.. d hjalp hvertfall her med melk..mme

Vår sov veldig urolig når hun var 3 mnd. Da hun ble 4mnd flyttet hun fra vogga på vårt rom og inn på eget rom, egen seng, kuttet nattmåltidet og la seg kl 19.

Det ble en helt annen unge, faste rutiner var tingen for henne. Høres litt sent ut med en dupp rundt 18, går det an å ta den duppen rundt kl 17?

Skrevet

Min lille Isabella er 3 mnd akkurat i dag og hun er også akkurat på samme måten som dere andres små!

Hun har ikke vært vanskelig å legge tidligere, men siste uka har det vært helt umulig! Hun HYLER (!!!) med en gang hun ser senga og når vi legger henne ned blir det katastrofe. Hvis vi går inn til henne begynner hun å smile (vet å skru på sjarmen i håp om at vi skal ta henne opp)

Vi har prøvd mange ting. Uroen sovnet hun til før, men den virker ikke nå! Vi har begynt å ha på en liten lampe og døra inn til stua er veldig åpen (i tilfelle hun er redd) I dag endte det med at jeg måtte ta henne opp å gi litt ekstra mat. (Jeg ammer ikke så gav en liten ekstra flaske) Ikke det at hun var veeldig sulten, men hun blir trøtt når hun spiser så da hjalp det med en ekstra tår! Hmmm ... det har blitt den utfordringen å legge henne! Håper det er en periode som går over! Det er jo vondt å se at hun er så trøtt men ikke VIL sove!

Godt å se at det er flere i samme situasjon (selv om jeg ikke unner noen at det er sånn!)

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde også sånn og det startet når hun var nesten 3 mdr. Holdt på i noen uker, så var hun plutselig enkel å legge igjen. Nå er hun 6 mdr og det har vært perioder på noen dager hvor det har blitt tilbakefall, men så går det over igjen... Har slått oss til ro at av og til er det bare sånn og ingenting å gjøre med. (Vi prøvde Sleepsense o.l uten hell). Gode leggeritualer har vi alltid hatt, så det er heller ikke grunnen.

Annonse

Skrevet

Jøss så mange som har samme problemet som meg da... Snuppa her er også 3 måneder (og 8 dager). Og den siste uke har vært skikkelig opp og ned med legging... Hadde noen dager der vi la henne våken, men trøtt og hun sovnet med en gang, men nå når jeg legger henne "våkner" hun til og ligger en stund å skravler og ler en liten stund, men så setter hun igang... Når vi kommer inn da ligger hun å smiler så søtt da... Er jo det prosjektet for å få henne til å sovne...

Er det 3 måneders "trass" vi har fått alle sammen?? hehe....

Skrevet

Min erfaring er at når de små har blitt 3 mnd gamle kan man fint legge dem i 19-20 tiden. Det er også veeeldig viktig å ha faste kveldsrutiner, slik at de vet hva som skjer... Det fører gjerne til at de blir trøtte når de legges i senga...:)

Vår tulle er litt eldre (snart 9mnd), men vi starter med grøt kl.18, og gjør akkurat det samme hver kveld (grøt-pysj-vask-pusse tenner-pupp-sang-sove). Hun sovner som regel 18.30....

De selger en bra bok på bokkilden som heter "Tha no-cry slle solution" som er skrevet av Elizabeth Paintly. Der står det hvordan du kan få babyen til å lære å sovne selv... Den anbefales!:)

Vte ikke om dette var til noen hjelp, men lykke til hvertfall!:)

Skrevet

samme her lille mann er 3mnd og 10 dager.. et slit...

Skrevet

skulle akkurat til å skrive et innlegg om dette jeg også, for slik er jenta mi også (3mnd). Blir tullete av å gå fra mye søvn (bortskjemt ja!) til nesten ikke å sove:) Og hun krever også mer mat om natta.Får håpe det går over:)

Skrevet

Akkurat det samme her. Hun har vært helt grei inntil nå... Og jeg som trodde vi var alene om dette. Jeg har lest en eller annen plass at ungene har perioder der sånn som dette skjer. 3-4 mnd alder og igjen 8-10 mnd. Får vel satse på at det ordner seg da og stålsette seg til neste periode...... :-)

Skrevet

hmmm

når dere legger barna kl 19, når får de mat neste gang da?

min datter sover gjerne 8 timer i strekk, men hun legger seg i 23-tida. I natt sov hun fra 23 til 9! Det er jo 10 timer det. hun er 2,5mnd. Vi også plundrer mye for å få henne til å sove. Hun skriker nesten alltid, men noen ganger slutter hun etter 5 min og andre ganger gir vi opp også sovner hun i senga vår. Hørtes deilig ut med unger som legger seg tidlig på kvelden da.

Skrevet

gutten min har også vært sånn den siste uka! Men han har i grunn alltid vært litt vanskelig å legge da.. Alltid mye grining, men den siste uka har det tatt helt av.. Hylgråter så fort vi legger han ned, men bare sutrer når han er oppe også. tydelig at noe plager han, og at ham er trøtt. I tilegg har han de to siste nettene våknet og vært våken i noen timer. da har han gråtet masse, g ikke en gang pupp har virket for å roe han. Det eneste måten å få han til å sove på for tiden, er å trille vogn ute, eller over dørterskelen inne. Begynner å bli ganske slitsomt! Vi har hatt faste rutiner for legging lenge, først bad, så mat og seng, og han har sovnet relativt fort, men nå er alt snudd helt opp ned.Før sovnet han i 19- 19.30 tiden, nå er det 21-22 en gang, etter masse rugging og grining..

Skrevet

mange svar! godt å høre vi ikke er alene! tror vi må prøve litt senere heretter, rundt 21.

Skrevet

Hmmm... snodig. Akkurat det samme som skjer med lillegutt her i gården også. Startet rundt 3mnd og har fortsatt til nå (4mnd). Etter tre dager der han var ekstrem for to uker siden, skrek og skrek, og roet seg ikke av noe byttet vi over til vugga og nå våkner han 4-5 ganger om natten , men jeg nekter å gi han mat mer enn to ganger så de andre gangene vugger jeg bare han til søvn igjen. Noen ganger går det lett og andre ganger er det mye vanskeligere. Han var jo kjempe lett å legge før, og da sov han i 6-7 timer i strekk, men nå er alt bare tull. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Fint å få noen svar fra folk som har vært i samme situasjon før, og ikke bare fra folk som sliter med det nå slik at vi kan vite hva vi kan gjøre eller bare at det går over. Må vi begynne med grøt f.eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...