Gå til innhold

Kan dere som er bekymra for SA og MA ta det på en annen side.....

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at dere gidder å være her inne jeg? Dere må jo forstå¨at det er forskjellige grunner til at folk er her.

Hvis jeg ikke hadd hatt noe problemer i svangerskapet mitt hadde jeg vel kanskje ikke vært så mye på Bim i det hele tatt.

Å til dere som bor inne i en perfekt liten bolle hvor ingeting går galt! Jeg håper for deres skyld at dere slipper å komme ut av den, for jeg tror ikke dere hadde taklet det særlig bra? Spes ikke hvis en stakkars overskrift som MA/SA klarer å vippe dere av pinnen.

Jeg er gravid å bekymrer meg noe jævlig!!!! Jeg mistet tulla mi når jeg var 9mnd på vei, sønnen min holdt jeg på å miste, men det gikk heldigvis bra! Hadde en MA i juli og holder muligens på å miste igjen og hvis det støter noen så vet jeg faktisk ikke hvem av oss som har det værst jeg?

Å siden jeg faktisk ikke har mistet enda, hvor skal jeg da være?`

Kanskje noen kan lage et nytt forum for meg ? Vi kan jo kalle det ingenmannsland feks?

Unnskyld for et litt voldsomt innlegg men nå er jeg sur!!

Fortsetter under...

Hei, Malina- forstår jo hva du mener... Men vi er forskjellige! Det har vel ikke noe med å "ta til vett"- men sjansen ER jo faktisk større i 1.tri- disse bekymringene er jo- som både jeg og flere her har sagt- en stor del av 1.tri for mange... Jeg går ikke rundt å bekymrer meg! MEN jeg begynte selv å blø rett før helga da jeg mistet... var kjempebekymra... følte at det var litt hysterisk å ringe legevakta "bare for det", og skrev et lite innlegg for å be folk som kanskje hadde vært borti lignenede om råd... eller kanskje litt trøst... husker ikke... Du blir iallefall veldig sårbar i den situasjonen, og da er kanskje ikke det første du tenker på "Å nei, tenk om noen andre blir bekymret for å miste fordi at jeg sier at jeg blør litt".... Vet ikke jeg... Hadde selv en fantastisk mann og familie og gode venner rundt meg, men måtte liksom gjennom en prosess her inne også ;)

Jeg føler nå uansett mer med de jentene som er bekymret fordi noe ikke føles riktig enn de som ikke klarer å skille seg selv fra andre. Sjansen min for å miste øker ikke om jeg leser om andre som gjør det (tvert imot vil jo realisten i meg si....) Det betyr ikke at jeg ikke syns synd på de som får skikkelig panikkangst av å lese SA- innlegg... For det gjør jeg, ubegrunnet angst er like reell for de som opplever den....

Sukk... Can't we all just get along og akseptere hverandres undring, glede og sorger?!!

(I 2.tri begynner vel sykemeldingsmeldinger, bekkenløsning, vektøkning, isjas og andre fysiske klager... bra stemning i det også, regner jeg med...

Uff... sarkastisk nå... Men.... Jeg er liksom bare for at alle må få lov til å komme med det de føler for uten å bli beskyldt for å skape dårlig stemning og ødelegge dagen for andre!!!!

Mulig det, men det gjør vel muligens du også! Bare sånn for sikkerhets skyld, kan ikke du telle alle de ørten trådene som har MA/SA som overskrift på 1 siden?

Jeg fant ikke så mange skjønner du...

Stor klem!!!

Filtreringspoenget mitt gjelder her også, Vetlis!!! Ikke bry deg om de som tydeligvis ikke har forståelse for hva enkelte går gjennom!

Det er her og i terminklubben man hører til til det motsatte er bevist!!!

Håper inderlig at alt går bra med den lille spira di, Vetlis!!! Sender deg mange gode ønsker og tanker!!!

Nå er jeg kanskje skikkelig slem og ufølsom andre veien, men vi kan velge å bli her- og akseptere at ikke alle lever i en lykkerus, eller vi kan velge å la være å gå inn på disse sidene, dersom det bare blir slitsomt... Ingen andre skal bestemme om vi og spørsmålene våre hører inn her!!!! Hver og en må føle om det styrker dem eller svekker dem i svangerskapet... seriøst... vi er vel alle voksne her?!!!

Annonse

Seriøst, Malina?!!!

Hva var det du skreiv til Vetlis nå?!! Håper at du sitter å skammer deg!!!

Du har tydeligvis ikke opplevd å miste verken et foster eller et barn, og det håper jeg virkelig at du slipper, for da kommer du nok til å skamme deg for den kommentaren der!!!

overreagere much?

Beklager om jeg misforsto ;) Begynner å bli litt overtrøtt og er visst litt for engasjert nå!!!

Men jeg mener faktisk alt- jeg telte 2 innlegg på førstesida nå fra noen som var bekymret... (+ dette og et par sp.m). Jeg syns bare at dette med å forvise alle som var bekymret var en stor egoistisk drittkommentar... Og jeg er en litt engasjert person, som skriver veldig fort og gale... heheh ;) Kjekt å diskutere!!! Særlig når hormonene bruser... ikke alt som blir like saklig da... Men ble bare litt oppgitt på Vetlis vegne... men kankje d var meg du mente at overreagerte?!! Heheh.... Sorry!

Nei... gikk skeis med praksisoppgava mi i kveld også... Hmmm.... tror jeg er blant de som må forsøke å holde meg litt unna her... ser at jeg skriver litt vel mye for tida... men blir liksom så "lett" når jeg sitter med den der oppgava på pc'en kveld etter kveld... heheh ;)

God natt, alle sammen! Ser litt hva du mener også, Malina- men det kommer av og til litt brått på folk, og de som kanskej ikke er her så ofte kommer kanskje ikke alltid på å lete etter lignende innlegg?

Hmm.. er på en måte enig jeg også.. Det er jo selvfølgelig litt skummelt for oss nye og lese om. MEN er også med på det med selektiv lesning og at det er ditt eget valg. MEN jeg tror også mange blir bekymret fordi det blir "mye" på foruma og det ser dermed ut som det er mange flere som har problemer/bekymringer enn det det egentlig er. Det er få prosent som har slike problemer og de kommer hit, og det syntes jeg de skal få lov til. Her kan de tross alt få den støtten og trøsten de trenger.

Ja, statistikk er skummelt uansett.. Men den er ikke alltid til å tro på! Og jeg tror ikke at ALLE i Norge er her inne. Og da blir det mer problemer og bekymringer her inne naturligvis i og med det ikke er så "mange" folk her i den forstand (Prøve å finne logikk)Saken er.. Det SER ut som det er så mye mer problemer enn det egentlig er. Det har i alle fall jeg som førstegangs lært meg. og når folk har problemer så fortjener de sympati og råd. Uansett hvilket forum det er!

Det koker og bobler over her hos meg også. Jeg tor vi får be moderator eller Siri om å lage et eget "Jeg vil bare høre, lese, skrive og se fine positive ting" Forum.

Jeg har mista før- jeg vet hvordan det er. Men jeg klager ikke over innlegg som handler om det. Tvert imot, så forsøker jeg å støtte eller trøste de jeg kan.

Har en følelse av at på tredje trimester så kommer de samme til å be oss om å la være å dele fødselshistorier som kan være "skremmende". Og så bør vi ikke spørre for mye om det å kjenne liv ofte nok.

Blææææ...

Jeg tror ikke noen på dette forumet mener att de som har opplevd noe/er bekymret ikke skal ha en plass her inne. Men som jeg har sagt føler jeg att det blir veldig overfokusert på det som er negativt på dette forumet. Dette skal jo være en gledens tid. Det er jo selvfølgelig mange som opplever grusome ting. Men jeg tror det er viktig å alikevel ha ett fokus på att hos de aller fleste så går det faktisk bra. Jeg syns ikke man er overfølsome om man føler att man blir mer stresset over alle de negative innleggene. Og jeg syns det er trist att mange føler de ikke orker å være her inne.

Men ikke missforstå da, SAELVFØLGELIG skal dette være ett sted for de som har vonde opplevelser eller er bekymret. Si foreksempel att man blør og er bekymret for att det skal være noe galt. Da skal jeg nesten tørre å garantere att man finner ett innleg som handler om det samme her inne. Så hva er så forferdelig med å si att man da kan heller gå inn på den tråden?

Tror det er viktig att man prøver å fokusere på att det i 85% av tilfellene faktisk går bra, og att dess lenger man kommer dess bedre er det. Det er greit å vite att mange mister, og ha faktaene i hodet. Men de fleste har nok fått med seg hvordan det ligger ann.

Annonse

Jdeg følte jeg måtte skrive litt til her inne.. Jeg skrev under FORDI det er så pokkers mange tråder her om dette støtt! Jeg er selektiv når jeg leser og leser stort sett ikke så j***** mange innlegg med den type overskrift. Jeg har sluttet å være her inne så mye, og er bare innom for å sjekke om Lone, Juhujenta eller andre kjente har det bra.

Tror det er litt for mye hormoner ute å går her nå ser jeg. Har hormoner jeg også, men prøver og ikke la de ta så innmari overhånd. Og jeg ble rett og slett forbannet når noen sitter og påstår at mange av oss som blir "skremte" av disse overskriftene lever i en perfekt verden i vår egen lille bolle!! Hva faen veit du om det?? Jeg er ikke perfekt, har aldri vært det, og kommer ALDRI til å bli det heller. TAKK og lov for det! Jeg er her inne bare mindre og mindre, og syns at folk skal begynne og GLEDE seg over graviditeten og skrive litt mer positive tråder enn bare negative. Det kan ingen komme å si at det har vært mye av i det siste. Jeg har skrevet en irritert tråd i dag, men er da i supergodt humør... Syns vi skal utveksle positive erfaringer også jeg, og ikke alt det negative.. Da kan vi lage en negativtråd... Hehehehehehe

Du må jo lese ting som det er skrevet før du uttaler deg sånn da trine. Jeg har ikke sagt at du lever i en perfekt verden!

Det er skrevet generelt! Å du skjønner sikkert selv at folk som har mistet en, eller opp til flere ganger ikke blir støtt av disse innleggene! Så jeg snakker selvfølgelig ikke om andre kriser du evt måtte ha i livet ditt. Du har sikkert hatt det jævlig du, skal ikke nekte for det jeg.

For å si det sånn er jeg ikke her så mye selv! For jeg føler at man ikke kan si noenting her inne uten at folk tar seg nær av det. Prøver også å holde meg til ufrivillig abort når jeg lurer på noe.

Men jeg kan bare ikke fatte at noen blir sure når folk har problemer som de vil ha svar på! Å jeg ser jo helt tydelig at dere ikke har hatt problemer av den typen selv for da hadde dere ikke reagert sånn.

Ikke for å være frekk, men Trine skrev ikke du selv et innlegg da du spottet litt? Er det bare da du som har lov til å dele bekymring når det oppstår? Litt dobbelmoral spør du meg. Synes det er helt utrolig at noen kan la seg støte av innlegg som andre legger inn, man får jobbe litt med sin egen angst da istedet for å herse med dem som faktisk går gjennom en vanskelig tid fra før og som spør etter litt støtte/forståelse.

Synes alle kan få skrive om hva de vil jeg! Og om det er at de er bekymret så også det! Det er vel ikke så vanskelig å la være å gå inn på de sidene vel???? Blir litt irritert når man sier at de ikke får lov til å skrive inn for det har alle lov til:)

Ufrivillig abort er et forum for de som har mistet! Jeg bruker det selv, men det er liten aktivitet der! Fordi folk fort flytter seg til andre forum! Klart man kan være der, men litt kjedelig aleine!

Dess er det ikke der man hører til hvis man er redd for å miste!

Synes det er rart a det er så mange som ikke har noe negative tanker eller er det minste engstlige i det hele tatt?

Men tenkte vel ikke at noe kunne gå galt før jeg satt der med fingeren en viss plass selv heller?

Lurer på hvor dere skal gå hvis noe går galt? For jeg regner ikke med at dere "bryr" folk her inne da?

jeg er helt ening med "tingeling 77"

Dette er faktisk gravide sider der noen har vært gravide før andre ikke, man ønsker svar fra andre som kanskje har opplevd maken. Her deler man erfaringer enten de er posotive eller negative. Jeg personlig synes enkelte må skaffe andre " chatte" sider...

Jo, det gjorde jeg ja. Og angrer til dags dato a jeg gjorde det.. Jeg har faktisk begynt å spørre ei venninne som har vært igjennom et svangerskap for bare noen uker siden istedenfor å spørre her inne.. Syns stemningen her til tider er uhyggelig. Kommer ikke til å være noe særlig her inne lenger.. Tror ikke jeg gidder å irritere meg lenger faktisk.. Har planer om å gå gravid leeenge, og det skal jeg gjøre med et smil...

Jeg skjønner at folk har det vanskelig, og har stor respekt for de som er åpne om det. Men syns også at det skal respekteres at alle er forskjellige. OG slapp av, er det noe jeg lurer på ang tema så skal jeg gå inn på ufrivillig abort sidene.

Tror jeg leste innlegget ditt ganske nøye. Sorry om jeg misforstod. Men sånn er livet.. alle har vel sine kriser de har vært igjennom. Nei, jeg er vel ikke så dum at jeg ikke skjønner at folk som har vært gjennom SA\MA ikke blir støtt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...