Gå til innhold

når gikk dere til legen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

inne på babyverden.no står det at en kan gå til legen når man vil..

jeg gikk til legen den dagen jeg fikk positiv test(4+0) og det var jammen bra, for etter det må jeg vente to uker på å få bekreftet graviditeten fra han..

men jeg er jo gravid da. ingen mens og positive tester sier jo sitt.

men for meg betyr det litt å høre det fra legen, da. og å komme inn i systemet, på en måte. :)

Men jeg tror ikke du er nødt til å kontakte før uti uke ti eller der om kring nei:)

Det er nye retningslinjer i år. Trist egentlig...

Man får bare 7 kontroller + ultralyd, det er veldig lite...

Første kontroll er vanligvis i uke 12, så er det ingenting før UL i ca uke 18, så en ny kontroll i uke 20-24 osv. Men ta en telefon, noen leger er "snillere" med kontrollene enn andre!

Syns for min det det er ille å gå i 18 uker uten å høre livstegn der innefra! Sist fikk jeg høre hjertelyd i uke 16, det var helt fantastisk!

Litt avhengi fra lege til lege. Jeg er i 11+5 uke nå og skal til sjekk nr 2 3.nov. og ultralyd i uke 18. Første gangen jeg var hos lege var i uke 7.

Men det er greit å ta en tidlig time å få tatt alle blodprøver etc.

Annonse

Jeg var hos lege da jeg var 5+5 for blodprøver og måling av blodtrykk. Har fått time hos jordmor 6. des,da vil jeg være 14+4. Synes det er litt lenge mellom disse to timene, men skal til UL når jeg er 9+4, så selv om jeg ikke får målt noe blodtrykk eller slikt, får jeg se om det står bra til med spiren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...