Gå til innhold

April: Lillegutt tisser på do!!!!!! =)

Anbefalte innlegg

Siden fredag har vi satt lillegutt på do når vi skifter bleie på han,og han har tisset hver gang når han blir sett der!! =)

Første gang,på fredag etter bhg. så forstod han det ikke helt,men kom noe til slutt,og jeg roset han oppi skyene og han var SÅÅÅÅÅÅ STOLT av seg selv etterpå =)

Og vi har bare fortsett å sette han på do når vi skifter bleie på han,og han tisser hver gang, av og til mye, av og til bare noen dråper,og nå tar han i når han sitter på do for at det skal komme noe,så han har forstått hva som skal gjøre hvertfall =)

Er så stolt av han jeg !!!!! =)

Vi har ingen planer om å slutte med bleie enda,vi synes det er litt tidlig enda,han har jo ikke kontrollen helt,og kan jo ikke si ifra om han må på do,men vi skal hvertfall sette han på do når vi skifter på han,så lærer han etterhvert =)

Måtte bare få dele gleden med dere =)

Er jo ikke noe å bli helt på styr over vet jeg jo,men synes det er så morro at han tisser på do,og vet at det er det han skal gjøre også,så er bare glad for det jeg =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6785139-april-lillegutt-tisser-p%C3%A5-do/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei,vi har ikke skaffet oss noe enda,verken potte eller ring,men vi holder han på doen.

Må passe på at tissen kommer ned i doet og ikke over sete også da,ellers blir det sikkert bare gris =)

Men vi holder an og ser ut til at han synes det er kjempemorro å sitte på do hvertfall =)

så flink!

her i gården tenkte vi å låne mammas potte (den er ikke hennes i den forstand, men hun kjøpte en til åha til Matilde, hehe) for Matilde blir skikkelig rar når hun bæsjer for tida... Bøyer litt i knærne, presser så hun får merkelig ansiktsuttrykk og rygger litt... Tenkte at jeg liksågodt kunne sette henne på potte når det skjer så hun skjønner poenget. Prøvde å sette henne på do en gang i helga, men den var hun litt redd for...

Gøy å se at de mestrer det!!

Det er så artig å se når de får det til. Eline har vi latt sitte på do av og til siden i sommer.. det var helt tilfeldig at jeg spurte om vi skulle tisse på do, og da gikk hun på do og tok opp lukket. Satte henne på do og hun tisset, gjett om hu var stolt da:) mor og far også da;-)

Så siden det så har vi gjort det nå og da.. potta tok vi frem for noen mnd siden, og den er veldig populær. I helgen har hun bæsjet på den to ganger til og med. Må bare få med at dette er helt frivillig fra hennes side, vi har spurt og hun har enten gått til do eller til potta da...

Nettopp snakket med gudmoren til lillegutt,og hun fant ut at den perfekte julegaven til han var en potte,eller doring hehe =)

Har vært å sett på potter,men aldri blitt til at vi har kjøpt,tenker jo på at det er jo enda lenge til han slutter med bleier...men,kan jo gå fort nå,siden han allerede sitter på do,men han må nok forstå litt mer,og kunne kjenne når noe skjer,og si ifra før det blir bleie slutt her hvertfall=)

Han liker hvertfall å sitte på do,og det er jo posivtivt,blir kanskje ikke skremt når han den dag skal slutte med bleie da =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...