Gå til innhold

Amming og orgasme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste dere at det er mødre som får orgasmelignende spasmer når de ammer ungene sine?? Kvalmt å tenke på eller hva?

Har noen av dere opplevd eller hørt om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt barn før så kan ikke svare på det. Men rent intuitivt høres det jo ut som en genial løsning som sikrer spedbarns overlevelse evolusjonsmessig. Ved at mor syns det er godt å amme (det utløses jo en rekke "god-hormoner" når vi ammer) sikrer det at spedbarnet får den næring og tilknytning det trenger for utvikling og overlevelse:) Perfect match mao! Og ikke ekkelt i det hele tatt:) Bare fasinerende.

Skrevet

Facinerende ja.. men jeg ville følt meg ekkel og pedo hvis jeg fikk orgasme under amming tror jeg...fått dårlig samvittighet på en måte?

hehe..skulle ikke flire, men.... høres jo bare så rart ut!

Skrevet

Nei, det har jeg ikke hørt om!

Men jeg synes det er veldig behagelig å amme (ikke de første dagene da, men...), kroppen skiller ut endorfiner under amming.

Og man synes jo kanskje at det er behagelig å bli berørt på brystvortene, så det er helt vanlig at man kan føle litt vellyst ved amming også. Men det har jo ikke noe med barnet å gjøre!

Men orgasme har jeg aldri hørt om... Uff, da tror jeg nesten jeg hadde pumpet og gitt på flaske :0(

Skrevet

Tja, det er i hvert fall sånn en leser om. Har aldri opplevd akkurat det, men "andre veien" er sammenhengen mellom bryster og livmor tydelig; hvis en får orgasme spruter melka...

Og så er det selvfølgelig den "opplagte" sammenhengen som sikkert alle kjenner til: Når den nyfødte suger trekker livmora seg sammer; fører gjerne til fryktelige etterrier de første døgnene etter fødsel, særlig for dem som har barn fra før.

Syns jo det er litt fascinerende hvordan så forskjellige deler av kroppen "virker sammen"

Skrevet

hehe. men i motsetning til pedoer så gagner dette begge parter:) Ingen lider noe last mao:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...