Gå til innhold

Arve sko.... samme som småtroll 1-2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Vet at man helst ikke skal gjøre det da, men er det virelig SÅ farlig?

Da jeg var liten trodde jeg at vi arvet sko hele tiden jeg..? Arver ikke søsken av hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spørte i en sko butikk ang. det med å arve sko.Da sa hun at opp til ca 2 års alderen så var det ikke så farlig, pga at barna ikke er så tunge og "belaster" skoen. Men at etter den tid var det vist best at en ikke arver sko.

Pensko som er brukt et par ganger tror jeg ikke er så farlig etter den tid heller..

Skrevet

Det er ikke nøye så lenge skoene ikke er velbrukte og utgått:) De første skoene brukes jo ikke stort, og de rekker ikke bli utgått:)

Skrevet

Jeg er ganske nøye på arving av sko, så feks Gore-texskoene som storesøster brukte som 1-åring skal ut på FINN...så kan noen som ikke er så nøye heller kjøpe de:-)

Lillesnupp skal ta over et par sorte lakksko som er brukt en håndfull ganger, hvite lakksko som er brukt enda mindre, og et par Lacostesko pappaen kjøpte som også bare er brukt få ganger.

Joggesko skal hun ikke ta over, fordi de er brukt daglig.

Så pensko og sko som er brukt lite tar lillesnupp over...

Skrevet

Man skal ikke arve sko som er brukt daglig,for skoene blir jo slitt/gått skeive på forskjellig hvis fra person til person. Da blir det jo en feilbelastning for beina til barnet! Merker jo selv at det er ekkelt å gå i andre sine sko hvis de "skeiver" dem motsatt vei foreks! Men sko som er lite brukt gjør nok ingenting!

Skrevet

Etter hvert som barna blir større slites skoene som oftest ut så da er det ikke mulig og arve, men jeg ser ikke problemet med å arve sko som bare er brukt noen ganger :o)

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem i at en 1åring arver sko. De sliter ikke på skoene slik et større barn gjør, og tråkker ikke skoene skjeve osv.

Ulempen med å arve gore-tex sko er at de mister litt av varmeisolasjonsevnen etterhvert.

Vi har arvet både gore-tex, gummistøvler, joggesko og pensko, og vært kjempefornøyd med det!

Men nå som eldstejenta er 2år, kjøper vi kun nye sko til henne.

Junior skal også bruke pent brukte arvesko i starten, og må nok finne seg i å bruke rosa sandaler til sommeren =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...