Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Har ei jente på 17 mnd. som har avføring ca. hver 2 dag, noen ganger går det 3 dager. Når avføringen kommer så presser hun noe veldig, og begynner ofte å gråte (særlig hvis det er 3 dager siden sist) men avføringen er aldri særlig hard. Hun trykker også veldig mye dagen før og samme dag som hun får avføring. Jeg tror ofte at hun har treg avføring, men har hun det? Er det normalt og kun gjøre det hver 2., 3 dag? Er det vanlig at de trykker veldig? Ofte når hun trykker så kommer det ut bittelitt.. Hun spiser vanlig mat, grøt og får ennå morsmelk 1-2 ganger til dagen, ingen spesielle matbytter de siste ukene heller.
Collet :) Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Sånn har min datter det også, og de sier hun har treg avføring.. Men hun har det jo slik hele tiden, så jeg vet ikke om det er normalt kanskje? Noen andre som kan uttale seg?!
Riggis Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Hva med å kjøpe maltekstrakt og gi henne? Enten blande ut i melk eller bare gi på skje. Det hjalp ihvertfall på jenta mi.
Riggis Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Skulle egentlig skrive litt til da. Treg mage kommer som regel via kostholdet - og fiberrik mat og vann hjelper godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå