Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er plaget med munnsår.. vet det finns kremer.men vet ikke hva de heter..

jeg bruker aselli sårsalve, den rense også...

jeg smører på når jeg kjenner at de er på tur.. så ekstra mye når det er utbrudd.... men det går fortere over. og blir ikke så ille, vist jeg ikke skulle ha brukt..

det enesteminuset med kremet er at jeg ser ut som en klovn.. med hvir leppe..

med det hjeper:)

Dersom munnsåret skyldes viruset Herpes simplex, anbefaler jeg deg å gå til legen å få resept på Zoviax eller Vectavir. Aner ikke om disse kan brukes under graviditet, men de er vanvittig effektive på munnsår av denne typen. Lykke til!

Jeg har herpesviruset i kroppen, og når jeg kjenner jeg begynner å få utbrudd er jeg snar å lete frem bomull og vademecum. Om jeg tar hull på blemmene ganske tidlig og legger på bomull med vademecum, tørker de fortere ut. Tannkrem skal også virke uttørrende, men jeg synes bare det blir værre. Smører også på Herstat fra apoteket (reseptfritt og koser ca. 100,-)

Vectavir er bra, men dyr. Skal smøres på 2. hver time og er ikke farlig å bruke under graviditet.

Annonse

Jeg er veldig plaget av munnsår og bruker herstat som er reseptfritt på apoteket.

Eller så har jeg hørt at zovirax som fås på resept er veldig bra (mamma bruker den), og eight hour cream fra elisabeth arden er også veldig bra, men litt dyr da.

Det beste er nok Vectavir salve eller Zovirax salve som du får på resept. Men du kan prøve Prolip (Proplip Herstat, ca 100kr) som er reseptfritt. Inneholder propolis som har betennelsesdempende og antimikrobiell effekt. Ellers er det kommet et nytt Compeed-plaster til munnsår på apoteket. Helt gjennomsiktig. Beskytter godt hvis det er blemme eller sprukken hud som irriterer og svir, og det hjelper såret å gro fortere og beskytter mot smitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...