Gå til innhold

Hva definerer dere som en PP?

Anbefalte innlegg

Dette er jo en hyppig forkortelse her inne, PP for prøveperiode. Men hva legger dere i ordet?

Jeg sluttet med prevensjon 13 måneder før jeg ble gravid med førstemann. Jeg har litt uregelmessige sykluser og har aldri hatt peiling på når EL var, så vi holdt bare på som vanlig uten ekstra innsats. Regnes det for prøveperioder?

Denne gangen hadde jeg først en MA i februar og ble gravid i september, men det var bare den syklusen jeg ble gravid, at vi "stressa" med det. Da var det annenhver dag så sant det var mulig helt frem til jeg så at tempen steg og forble høy. Ville dere sagt at det var 1 PP da eller like mange PP-er som sykluser frem til befruktningen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6784486-hva-definerer-dere-som-en-pp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg meiner ein pp er når ein prøvar, sjølv om ein prøvar aktivt eller berre let det skure og gå. Når ein har tatt ei bevisst avgjerdsle om at ein vil ha baby, og sluttar med prevansjon av den grunn :) Men eg slutta på pillen 1 pp før eg vart gravid, eg var på reise utan mannen min, og hadde ingen sjanse for å prøve, så føler liksom eg vart gravid i 1 pp, sjølv om det då var 2 pp etter pilleslutt :)

1 pp regnes fra første dag i mens til første dag i neste mens. dvs vanligvis så varer en pp i 28 dager hos de fleste. Men det er klart, når du har hatt uregelmessige sykluser og ikke helt vet annet enn at du har prøvd mer eller mindre i 13 mnd ville jeg sagt at du hadde 13 pp bak deg (selv om det ikke er heeelt riktig da).

En prøveperiode er en prøveperiode (pp) uansett om du prøver mye eller lite:)

Så hyggelig at du har blitt gravid da:)

Jeg mistet i feb.06, og har jo vært en prøver siden det. Det tok oss 8 månder å bli gravid, men alikevel 7 pp'r. Fordi syklusen bare tullet endel uker etter utskrapningen...

Så lenge man er en prøver, så telles syklusene som pp tenker jeg hvertfall. Folk som ikke prøver, feks hopper av i svingen, vil nok ikke si at de brukte 7 pp'r på å bli gravide..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...