Gå til innhold

hvor store er deres babyer??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg spurte om og få en siste ultralyd og det fikk jeg .. var der nå forrige mandag:) da målte de barnet og regnet ca vekt...

reagerte på at han er så stor derfor jeg lurte på om det var flere som hadde store barn:)

huff.. nå får jeg vel den MEGA store ungen jeg da.. hehe kan jo hende han ikke legger på seg så veldig mye mere da.. hun som tok ultralyden mente at terminen min måtte være feil at jeg måtte ha termin lenge føre det.. har egentlig termin 17 desember.. men de ville ikke forandre på den..

Annonse

Jeg var på ul nå på torsdag. Var da 33 uker på vei. Dette siden jeg har så høyt symfysemål. Ungen viste seg å være helt normal og legen estimerte vekta til å være ca. 2500g nå og omtrent 10% over gjennomsnittlig fødselsvekt ved termin,- altså i underkant av 4 kg. Nå skal hun være omtrent 40 cm.

Jeg har aldri hørt at dem har vært i nærheten av å ha rett engang. når jeg skulle ha nr en sa dem at det kom til å bli en liten baby, men han var 4 kg og 54 cm. Og til en bekjent sa den at ho fikk en veldig stor baby, ho veide 2,8kg. Så ikke stol så veldig på det;-)

Har ingen anelse - er straks 32 uker på vei, men verken lege eller jordmor har kommentert vekt. Var til kontroll for 1mnd siden, og da jeg kikket på måleskjemaet sym-fun så var det helt normalt, har ikke mer å gå ut i fra jeg.

Annonse

Jeg var på ul i uke 30, da veide hun 1700, som var akkurat på gjennomsnittet.. Jeg tror ikke du skal henge deg for mye oppi hva de sier om vekten på babyen, de har sjelden rett..

Og 4 kg er faktisk veldig normalt på en nyfødt baby :-)

hmm.. ifg ultralyd fra uke 30 veide gutten min bare 1300g. men hvis det stemmer at bebisene legger på seg ca 200g i uka nå så blir det nok 3.5kg til fødselen, det kan jeg leve med ;) veide akkurat 3kg selv da jeg ble født..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...