Gå til innhold

bør jeg ta turen til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hatt så utrolig vondt helt nederst i magen å bakover i ryggen di siste dagene...en voldsom verk...noen andre enn meg?? bør jeg ta turen til legen?? ikke konstant,men mest vondt på morningen og kvelden..kan gå over noen timer også,serlig midt på dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du:)

jeg har hatt det sånn i ca 1 mnd nå... fikk beskjed av jord mor at det var falske kynnere og at det bare var kroppen som forberedet seg... at det ikke var farlig.. men hvis du er veldig bekymret bør du ringe legen og få sjekket det...er vist ikke bra hvis du har det men jevne mellomrom på en dag...

Skrevet

kan det være kynnere?? jeg har trodd om det kan være blærebetennelse...men det er jo ikke vondt når jeg tisser...så da er det kanskje kynnere da...har du det mest på morningen du også??? hjelper når jeg drikker masse vann faktisk...

Skrevet

Jeg har det også sånn når jeg har vært i aktivitet, f.eks gått tur eller gjort husarbeid. Gjør skikkelig vondt nederst i magen og i korsryggen- minner om sterke menssmerter. Har hørt om mange som kjenner noe lignende så jeg har ikke bekymra meg så hardt om det; tar det bare med ro når jeg kjenner at det kommer. Tenkte å ta det opp med jordmor når jeg skal dit på onsdag.

Men ring lege/jordmor hvis du er bekymra!

Skrevet

jeg har det mest tidlig på dagen og hvis jeg går mye.. og noen ganger på kvelden.. men hvis du er usikker så ring og hør me de på føden:) der får du et sikkert svar og de kan undersøke deg oxo vettø:) er veldig ubehagelig og det hjelper hvis jeg ligger på siden faktisk..

Skrevet

jeg også har det mest når jeg har gått turer,på morningen å kvelden...kanskje jeg ikke trenger å gå til legen...men skal ikke til jordmor før 1.november...jeg får se hvordan jeg er i morgen:) er ikke så bekymret,men har hørt at hvis det er noe blærebetennelse eller noe,så skal det behandles når man er gravid...men litt "godt" å høre at det er andre også som har det sånn...å at dere sier at det ikke er noe farlig...er til vanlig ikke redd for å ha litt vondt liksom...men blir mye fortere engstelig nå som jeg bærer på ett annet liv også...

Skrevet

Kanskje du kunne gått innom legekontoret med en urinprøve? Bare for å sjekke? Trenger vel ikke legetime for det? Hvis det er urinveisinfeksjon (som noen ganger gir litt unormale symptomer under graviditeten) er det lurt å starte behandling før det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse, noe som kan være fryktelig vondt. For øvrig har jeg mye kynnere, og de kjennes ikke i det hele tatt ut som du beskriver, men det kan jo variere fra person til person. Under mine kynnere blir livmora knallhard, men gjerne bare deler av livmora (oftest øverst), og magen kan bli helt skjeiv. Så føles det som livmora tar mye større plass, og presser på lunger og urinblære. Varer i 30 sek - 1 min. Får aldri vondt i ryggen.

Skrevet

vist der er kynnere. så fikk eg beskjed av legen om å slappe av mest mulig, evt sykemelding. Det er fordi vist kynnerene varer for lenge kan dei gå over til rier. derfor er det VELDIG viktig å slappe av mest mulig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...