minni;o) Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Ser ut til at jeg får 100%svangerskaps penger fremover. Er det like mye som min vanlige lønn? Skal til jordmor på tirsdag, så da regner jeg med å få vite mer. Men lurte på om noen kunne svare meg allerede nå?
#Aurora har tre gutter# Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 svangerskapspenger gis fra det tidspunktet du må slutte i arbeid og frem til 3uker før termin,men hvor mye det vet jeg ikke.
minni;o) Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Ja, di på arbeid kan ikke tilrettelegge mere og legen nekter å skrive 100% sykemelding, Så nå var det visst svangerskapspenger jeg måtte søke om. Så visst noen vet om det utgjør vanlig lønn?? Blir stressa av alt det hær:(
#Aurora har tre gutter# Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 har du sjekka ut sidene på trygdeetaten da?kan hende det står noe om det der.
ormeynglet Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Heisan, jeg har akkurat gått ned til 80 % stilling, og da med 20 % svangerskapspenger. Da får du utbetalt like mye som om du hadde vært sykemeldt, altså vanlig lønn. Jeg gikk på svangerskapspenger sist graviditet også pga tung jobb som er vanskelig å tilrettelegge. Fungerer kjempefint. Ettersom jeg har hørt, men dette har jeg ikke sjekket mer nøye foreløpig, så har vi nå også krav på feriepenger av svangerskapspenger på lik linje med sykepenger.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 se på denne siden:www.nov.no/page?id=331
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 For arbeidstakere beregnes fødselspenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. NAV regner ut hva du får.
minni;o) Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2006 Takk førr svar:) Trur vi har bedre rettigheter på svangerskapspenger enn sykepenger. Så det er jo rart at man ikke bi bedre opplyst om det. Førr de fleste som er 100%sykemeldt, er jo det pga av svangerskapet.
smurfen :o) Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Jeg har gått over på svangerskapspenger 100%. Det er det samme utbetaling som hvis du er sykemeldt. Jeg har jobbet en del ekstra. Jeg får derfor dette inkludert i svangerskapspengene samme som jeg ville gjordt med sykepenger. Hos meg har jobben gjordt det slik at jeg får fast lønnen min fra jobben (de får den tilbakebetalt fra trygdekontoret) det resterende som jeg har tjent ekstra lager jobben en lønns og skatteopplysning på meg og trygdekontoret betaler dette direkte til meg. Man kan kun få opp til 6 G, som tilsvarer rundregnet 377000 i året. Har du høyere lønn enn det, så er det maksbeløpet du får. Håper dette var til litt hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå