Gå til innhold

Er jeg helt "bortreist" eller????? :)

Anbefalte innlegg

var å snusa litt inne på 3 trim. Og på tross av at jeg er annengangs er det nok endel jeg ikke helt har fått med meg :) Så jeg lurer på om noen her inne kan svare meg? Maserier, hva er det? Er å være moden tegn på at fødselen er igang, eller hva er å være moden? hver gang jeg er "der inne" kjenner jeg at jeg får fødselsangst:=) Mye snakk der inne om vannet som går, lekking av fostervann, slimpropp som har gått/ikke gått, modning, rier/kynnere/maserier.....Gruer meg litt jeg da huff, veit jo denne gangen hva jeg skal igjennom....Det virker så lenge til jeg skal føde, men jeg blir liksom litt innhenta av virkeligheten nå jeg er inne på 3 trim for da går det liksom opp for meg at denne ungen skal jo ut om ikke så veldig lenge da... Hjelp :=) ja det er iallefall forsent å angre nå hehe:=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6783748-er-jeg-helt-bortreist-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene!!! Jeg får litt panikk av 3.tri-forumet selv jeg... er andregangs så jeg vet jo sånn halvveis hva jeg skal gjennom rundt 8.januar, men jeg er ikke helt klar for å diskutere slimpropper, vannavgang, tegningsutflod og gudene vet hva alt sammen er.... jeg hakke peiling på denne slimproppen, merka ikkeno av den (hva det nå er) da jeg fødte sist. Stripping? Hakke peil... jeg vet hvilket hull ungen skal ut av, jeg vet at det ikke går an å framprovosere en fødsel uansett hvor mye kanel, bringebærkapsler eller fødepizza en stapper i seg, jeg satser på å være best mulig forberedt praktisk og mentalt istedet jeg, og så tar vi fødselen når den kommer :) Så får de bare diskuere slimpropper så mye de vil på 3.tri-forumet for alt jeg bryr meg :)

Litt overhormonell og på hugget idag jeg :)) kanskje derfor jeg blir helt matt av sånn som "fødepizza" Herre gud er det for noe tull???? og kanel???? Herregud hadde det vært så enkelt hadde det vel ikke vært ei jente som gikk over termin??? Da kunne man jo bare spist litt føde pizza med kanel og vips var ungen ute... Å så kjekt!!!! Kjeder meg på jobben??? JA. Skulle ønske jeg lå hjemme i senga og kunne hvilt etter en pyton natt med en mann som snorka som et lokomotiv, prinsessa i magen dansa samba hele natta og når jeg endelig duppa litt av så våknet jeg med det samme at at blæra skulle tømmes for tusende gang denne natta og SÅ RINGTE KLOKKA OG DET VAR MORGEN..... unnskyld meg idag.....

Ina: noen dager er bare sånn, da er det godt du kan komme hit og pøse ut litt irritasjon til jenter som skjønner NØYAKTIG hvordan du har det ;)

Jeg har slitt sånn med kløen på beina i det siste... inatt tok det virkelig kaka, jeg lå våken i en time og holdt på å bli gal... til slutt sto jeg opp, tømte iskaldt vann nedoer begge beina og strødde på potetmel! Det hjalp!!! fikk endelig sove :D sikkert potetmel i hele senga mi nå... hihi :)

Annonse

He,he:) Er ikke helt bekvem med 3.tri denne jenta heller nei.. Og jeg er førstegangs- føler det bobler over av informasjon ang. fødselstegn o.l.. Hjelp! Har tenkt å ta det som det kommer jeg:) Skjønner det er flere enn meg som sliter med nattesøvnen for tida, lillejenta i magen er et skikkelig nattdyr, håper virkelig hun gir seg med det når hun kommer ut:)

Jeg har vært en del på 3.tri. Før jeg endelig fant dere, skjønner at ting som blir sagt inne der skremmer vannet av noen, jeg er selv førstegangs, men for å være helt ærlig, skjønner jeg ikke en dritt av hva som blir sagt jeg, når de begynner med det der greiene sine. Men det jo sikkert fordi jeg ikke har peiling på hva jeg har begitt meg ut for. Trodde bare jeg skulle føde jeg, ta meg av ungen, oppdra den og alt det der. Men når jeg er på 3.tri er det sååå mye mer. Det er ikke bare å føde, virker som det er noen som tro dem må gjøre ditt og datt også skjer ditt og datt osv... også kan dem føde??? What, jeg trodde ungen kom når den kom. Og ut ska`n.... litt forvirra jeg.. Men henger meg ikke så mye opp idet, bare kikker videre og ser om jeg ser noe annet som er interessant. Men skjønner jo dere som har vært igjennom dette før, at det må være slitsomt å lese sånne tingen, å tenke "jøss det merka ikke jeg noe til forrige gang, er det skjedd noe nytt liksom, innenfor en fødsel." (eller graviditet) Hey hey, Det er kommet noe nytt nå, det siste året. Nyheter!! Og det har ikke skjedd noe de siste 10 åra, men nå det siste året, faktisk! Man kan spise fødepizza med litt kanel på(høres forresten ikke noe godt ut), og VIPS så er ungen ute... Passe på å ikke spise den pizzan for tidlig da, så ikke ungen kommer ut i uke 20(feks).. Nei dette ble veldig rart... Sånn er det når tanker detter inn i hue på meg og fingrene på tastaturet bare går av seg selv... Lite gjennomtenkt..

WÆÆÆÆÆ... og så jeg som de siste dagene har drukket kanelte, OG har dilla på risengrynsgrøt med passende tilbehør... blir det fødsel på meg snart, da??!!!!!!!!

Det verste er, at jeg som uerfaren førstegangsfødende rett og slett blir bittelitt bekymra av alle de der meldingene som tar for seg diverse ting man skal spise eller ikke skal spise alt etter som man vil eller ikke vil føde ennå.

Heisann....

Jeg er da førstegangs og vil bare si litt om mine meninger om hele terminklubb greiene og 1,2, og 3 trimester...

Jeg syns det er greit for meg som er førstegangs og kan heller lite til ingenting om hva som skjer med meg og hvordan fødselen skal være...

Jeg har lest meg til en god del info både her og på www.lommelegen.no

Jeg syns dette har hjulpet meg en hel del med å forstå mer hva som skjer i kroppen min og hvordan jeg skal takle de forskjellige situasjonene.

Men av og til må jeg innrømme at disse diskusjonene om f.eks fødsel og smerte osv tar litt over...

Syns ikke akkurat det er så veldig betryggende for meg å sitte å lese disse skrekkhistoriene om hvor vondt det er og bla bla bla...

Jeg VET at en fødsel selvsagt gjør vondt.... det er tross alt et menneske som skal ut det lille hullet!

Og jeg VET at en fødsel skjer når den skjer... en kan ikke spise tonnevis av kanel og lakris osv og så skal liksom ungen komme i en fei.. den kommer når den kommer vel!...

Samme med slimpropper osv.... blæ... ! er ikke noe hyggelig å høre om alt dette så mange ganger om igjen og om igjen... da gruer jeg meg jo bare mer og mer da!

En får bare vente og se hvordan fødselen vil gå, det er helt forskjellig fra person til person hvor vond fødselen er.

Hmmm huff jeg føler meg som DEN kjeftekjerringa nå_!!! hehehe

Hmm jaja men dette er jo bare min mening da.. vil ikke ha en hel del krangel på grunn av dette innlegget nå, ville bare fortelle mitt syn på saken :P

*klemmer*

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...