Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg holder på å bli gal er ikke før ferdig med kur med Canesten før det klør igjen. Nå har jeg tilogmed smurt i 14 dager, hørte at det var tingen å gjøre. MEN nå klør det igjen! Har noen noen gode råd? Kan jo ikke drive på å smøre hele tiden.......
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Hva med å prøve youghurt naturell...smøre det på,og la det virke litt... Ellers bør du vel høre med en lege om det finnes noe annet enn canesten,for kan virke som om du har blitt immun
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg sliter også med sopp.. Vet du hvor mange ganger daglig man kan smøre på Canesten? Og, har du brukt de stikkpillene? synes det virker så ekkelt jeg, så jeg satser alt på at kremen tar knekken på dette...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 sikker på at det er sopp da? Kanskje du har fått en allergisk reaksjon på kremen? du burde sjekke deg til lege en gang til. Går an å få en engangspille Diflucan hos legen som tar soppen, men vet ikke hvordan det er når man er gravid (sjekka opp nå, og du kan ikke bruke den...men etter på?) eller så er det jo viktig å ikke vaske seg med såpe i underlivet (bare dusje det), bruke bomullstruser og ikke g-streng (ikke syntetiske), ikke trange bukser.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg var veldig plaget med det før i tiden!! men har heldigvis ikke hatt det etter jeg ble gravid. Det som til slutt hjalp meg veldig godt, var at når jeg hadde "utbrudd" og behandlet meg med Canesten, så strøk jeg trusene i skrittet etter at de var vasket. Dette gjorde jeg til jeg visste at jeg hadde strøket alle trusene som jeg hadde brukt i løpet av behandlingen og før! Det er veldig vanskeligt å bli kvitt restene i trusene, så stryking er å anbefale (var legen som faktisk sa det til meg ;) ) Bruk helst ikke mikrofiber truser heller, de gjør at du blir lettere klam nedentil, og gir bedre grobunn for bakterier!!! Ellers så finnes det et flytende middel på helsekosten som jeg prøvde en gang (kan det hete milkosan eller noe slikt) dette skal visst også hjelpe, men hjalp ikke meg da......men det var før jeg visste om stryketrikset ;) Hjelper også og vaske seg med vann nedentil noen ganger ekstra ila av dagen og smøre etterpå!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Ja jeg har brukt full kur, stikkpille og krem etter sjekk hos lege..så det er sopp. Nå har jeg begynt med Lactal...melkesyregreier...tror jeg merker litt bedring men blir ikke overrasket hvis jeg er like plaget når jeg er ferdig med den kuren....utrolig plagsomt altså...Takk for stryketips får kanskje prøve d selv om det hørtes kjedelig ut.)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 hehe, det er sjipt, men verdt det ;) Samle opp en haug om gangen, trenger kun stryke i "skrittet" eller kilen kalles det vel på truser!!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Har dere prøvd å bruke truseinnlegg når dere er velidg plaget med sopp? Jeg sliter endel med det og orker ikke alt det klisset i trusa, men er redd det kanskje bare blir værre av å bruke truseinnlegg. Noen som har god/ dårlig erfarinf med det??
klar for #2 Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Har du prøvd å redusere sukkerinntaket??? Sopp kommer ofte i perioder da man får i seg mye sukker, candida soppen elsker sånt no. Kan være verdt ett forsøk hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har og vært plaget de to siste ukene. Skal prøve kutte litt på sukkeret,og se om det hjelper.
Flyme Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Truseinnlegg er tette, så det hjelper ikke mot sopp. Da trives den bedre! Kutt ned på sukker, prøv å få i deg mer melkesyre, ex melk, yoghurt el tabletter. Kokvask eller stryk trusene i skrittet som anbefalt før. Har hørt at hvis man bruker canesten for lenge i slengen kan man bli immun... Vet ikke om dette stemmer, men det finnes en annen krem mot sopp på apoteket. den heter noe med pro.... blå tube. Den ligger ikke i hylle, så du må spørre etter den...
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 Bland et par spiseskjeer eddik i en flaske med vann og skyll deg godt nedentil (innvendig også) med det. Det har hjulpet meg mer enn canesten.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er helt grønn på dette med sopp,, åssen merker man at man har det? Jeg har fått endret utflod i løpet av graviditeten.. den er mere hvit og det er mere av den.. Men det klør ikke... Hva er symptomene på sopp?
jubaloooo med to stk Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 Intens kløe i skrittet, sårhetsfølelse og merkelig utflod. ser ut cottage cheese(klumpete).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå