Gå til innhold

Pcos og ivf.. spennende tider..

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet ved pc'en og lest i flere timer nå.. Ante ikke at det var så mange som var i samme situasjon som meg. Jeg fikk diagnosen PCOS for ca 7 år siden, og har prøvd utallige kurer med pergo og også hatt laparaskopi, uten at det har gitt noen resultater. Vi har time i morgen til samtale før første IVF og vi er begge kjempespente. Noen som har noen erfaringer de kunne tenke seg å dele med meg??

En ting som jeg synes er litt rart, er at det snakkes veldig lite om mannen på disse sidene. Er det ingen som er opptatt av hvordan han har det midt opp i alt dette? Jeg er klar over at det er vi kvinner som sliter med diagnosen og alle dens effekter, men det vil jo påvirke mannen også!!? Min mann føler seg som "et nødvendig onde" i forhold til behandling fra helsepersonell. Er det bare han som føler det slik, eller er det andre som har erfaringer om dette?

Dette ble kanskje litt mye, men jeg ble så overveldet over å finne ut at jeg ikke var alene.. Veldig lei meg for at jeg ikke har funnet denne siden tidligere, men jeg blir nok en flittig gjest framover. Så får vi bare krysse fingrene for at ivf blir effektivt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6783161-pcos-og-ivf-spennende-tider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann snartgravid (velger å ikke ta med sp.målstegnet!); velkommen hit!!

Jeg ble også overveldet da jeg fant denne siden for noen mnd. siden. Følte meg omtrent alene i verden med pcos, visste ikke om noen andre som hadde det. Utrolig greit med et slikt forum som dette!

Jeg fikk diagnosen for godt over fem år siden, og har vært prøver siden mai i år. Så jeg har ikke kommet så langt som deg. Skal til legen for å starte med sjekk/ utredning i neste uke faktisk, har ikke blitt fulgt opp noe særlig ifht diagnosen i det hele tatt siden jeg fikk den. Så det skal bli greit å få sjekket hvordan det "ligger an". Har lange uregelmessige sykluser.

Lykke til med ivf, håper spira sitter snart!

Hilsen fra

• 2 uker senere...

Hallo jeg har PCOS og er nå i 34 svangerskapsuke etter mitt andre IVF forsøk så der er alltid håp. Det kan ta litt tid fikk jeg beskjed om da jeg kom til mitt første forsøk fordi det var vanskelig å finne rett medisin og dose til pasienter med PCOS forde de var så forskjellige. Første forsøket ble misslykket, fikk satt inn to egg men det var ikke store håpet om å lykkes for kvaliteten var dålig. Andre gang fikk jeg annen type medisin. Jeg fikk ut gode egg og fire ble befruktet. Men det var bare så vitt jeg fikk sette tilbake egg under forsøket for jeg var veldig overstimulert av medisinene. Heldig vis roet det seg og jeg fikk inn ett egg (de andre tre er på frysern) og skal nå få den beste julegaven noen sinne. Lykke til og hold motet oppe.

Ps. diskuter gjerne andre alternativer som adopsjon med din kjære, da vet dere andre alternativer og presset blir kansje ikke så stort på å lykkes, men heller en gledelig overraskelse.

NIA-80

Gratulerer så mye og tusen takk for oppmuntrende ord. Det er håp for alle, det vet jeg.

Fikk ikke beskjed om at det kunne ta lenger tid, men at det kanskje kunne bli vanskelig i forhold til mange andre. Begynte å spraye med Synarela 1.nov og skal begynne med Puregon 100 IE 22.nov. Har inntrykk av at dette kanskje er lav dose i forhold til hva mange andre går på, og det henger sikkert sammen med at de er redd for overstimulering og/eller må prøve seg litt fram. Kan jeg spørre hvilken klinikk du hører til? Vi er på Porsgrunn, og jeg må si at vi følte oss veldig godt mottatt der.

Vi har diskutert adopsjon. Faktisk vurderte vi dette før vi søkte prøverør, delvis fordi vi hadde vært gjennom mye hormonstyr, med diverse pergokurer, og også laparaskopi, uten at dette hjalp.

Men nå er vi i alle fall i gang, og det er godt å få begynt på noe. Da føler vi i det minste at det skjer ting. Og skulle det ikke lykkes på første forsøk, får vi krumme nakken og gå på med godt mot videre..:-))

Klem fra en optimistisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...