Gå til innhold

Hva gjør dere med barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at aleneforeldre får mer i trygd. Om de har så god råd at de ikke trenger det, så kan de bruke det på luksusting som vaskehjelp og mye take-away. Og innleid barnevakt mens de unner seg en spakveld:) For jeg har jammen opparbeidet meg litt av en respekt for aleneforeldre de siste 15 månedene. Jeg er helt utslitt selv og vi er to.... Så jeg synes de godt kan få mer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En enslig forsørger får den ekstra barnetrygden uavhengig av egen inntekt. Derfor er den ikke behovsprøvd!

Vi får egentlig aldri råd til å spare ;o) De som er økonomiske lager seg faste trekk til sparekontoen, og glemmer at reserven er der. I alle fall når lekre barnevogner og barneklær frister...

Hvis man ikke får jobb, så får vel de fleste dagpenger? Det er også lov å planlegge livet sitt, slik at man får permisjon med lønn osv. Selvsagt finnes det tilfeller der det ikke går pga sykdom etc, men det er vel unntakene.

Så jeg ser ingen generelle grunner til at to voksne mennesker skulle ha dårligere råd enn en eneforsørger.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne svart på det =)

Har null barnetrygd....dessverre.

Men når jeg hadde det i Norge, brukte jeg det på mat.

Skrevet

til nå har den gått med i det store sluket til mat, klær, utstyr osv. men nå har jeg fått jobb og mannen får nok også snart, da kommer vi iallefall til å spare noe av det.... :-)

Skrevet

Er helt enig med deg..men sånn er jo bare systemet.

Selv sitter jeg igjen med over 13000 etter at husleie, lån og at spare pengene er trekt fra konto.

Så har det godt...sitter igjen med ca 6000 i mnd som jeg bruker på sko og klær. Manikyr og extentions har jeg også hver 3 mnd.

Alene foreldre, noen av oss, har det som plommen i egget...

Skrevet

Bruker den på bleier og klær foreløpig.. sparer ellers på konto til ho :)

Skrevet

Vi bruker den. Synes det er mye riktigere å heller betale ned på lån eller ha bedre økonomi i dag, fremfor å spare pengene. Vi kommer sikkert til å ha råd til å hjelpe barna våre økonomisk når de blir store, for da regner jeg med høyere inntekt og lavere lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...