Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 som vi får hver mnd. Bruker, sparer eller?
to gull Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Setter det inn på snuppas livrentekonto.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Bruker den enn så lenge, fordi jeg er arbeidsledig og bare sambo som jobber, da vi ikke har barnehage/dagmammaplass. Hjelper på med den ekstra (nesten) tusenlappen i måneden.
mammae:-) Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Setter den inn på en egen konto, så når nr 2 kjem tenkte vi sette den inn der også så får barna dele summen når dei blir voksen:-)
NessaS Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Den brukes på klær og andre ting småtten trenger.
Hmmmmmm Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 her brukes det til klær og ting til dem, men ner di kommer i bhg og jeg får jobb ska de in på konton deres
jente,jente, ? Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Går med til vanlige utgifter den gitt..
Collet :) Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Sparer 500,- aksjefond til jenta, resten går med i de vanlige utgiftene.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 Den går ut like fort som den kommer inn, har ikke råd til å spare den.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Sparer litt, men bruker det meste på nødvndige ting
**synne** Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 blir brukt like fort som den kom.. Har ikke råd til å spare for tiden, men når økonomien stabiliserer seg litt håper jeg å kunne spare noe av den.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #13 Skrevet 22. oktober 2006 Bruker den opp på ting og tang til småen. Det er vel derrfor vi får barnetrygd, vel?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #14 Skrevet 22. oktober 2006 Vi bruker den også til mat, klær og leker til gutten vår. Trodde også det var det som var poenget med barnetrygden. Har jeg misforstått, eller??
heleneogde2gutta Skrevet 22. oktober 2006 #15 Skrevet 22. oktober 2006 den brukes opp av mor , enkelt og greit. Jeg jobber halvt og studerer og er den som kjøper nye ting til barnet, så da så. spare får vi gjøre når vi er middelaldrene, kanskje får vi ekstra penger å gi barna våre da.
Engellen Skrevet 22. oktober 2006 #16 Skrevet 22. oktober 2006 Vi har foreløpig ikke brukt noe av barnetrygden, alt blir satt direkte inn på en konto som står i mitt navn, men de tilhører liksom jenta vår. Tanken er at ho skal få bruke de selv til utdannelse, førerkort og andre ting ho trenger når den tid kommer.
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #17 Skrevet 22. oktober 2006 Er alene så jeg får dobbel barnetrygd og småbarnstilleg, altså 2600 kr imnd og det settes på fonds konto til lillegutt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #18 Skrevet 23. oktober 2006 Bare lurere...... Er det ikke litt rart at dem som er alene med barna har råd til å sette av så mye? Er ikke det litt mot sin hensikt å da gi dem mer enn andre, når di likevel ikke har direkte bruk for pengene men kan spare dem. Mens andre som er to voksne i husholdningen ikke kan spare. Burde ikke systemet vært litt mer rettferdig, slik at en ikke automatisk får mer bare for om man er alene men fordi man faktisk trenger pengene og at dem som er to og behøver mer kunne fått mer? Kjenner bl.a ei som er alene med barnet sitt. Dobbel barnetrygd, farsbidrag,hun betaler ganske mye mindre for bhg etter at hun ble alene også. Hun har råd til å bruke 4000 kr måndlig på klær til seg selv! Hun sier selv at det hadde hun aldri råd til før (mens hun var sammen med barnefaren) Og så kommer utgifter til barnet i tillegg. Hun betjener da også et lån. Er det bare meg eller blir dette litt feil?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #20 Skrevet 23. oktober 2006 Barnetrygd er ikke en behovsprøvd ytelse, så derfor får fattig og rik like mye. Hva vi velger å gjøre med pengene er jo opp til oss selv. Synes det blir helt feil å gi noen pepper for at de kan spare pengene. Som alltid ellers er det veldig individuelt hvordan man behandler pengene sine. Hos noen brenner jo pengene i lomma og de handler både for penger de har og ikke har. Derfor kan en fornuftig alenemor ha mer penger til overs enn en sløsete familie med to inntekter.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #21 Skrevet 23. oktober 2006 Barnetrygd er ikke behovsprøvd sier du. Nei nettopp, hvorfor må da en alenemor få en ekstra barntrygd? Var ikke ment som pepper, bare litt lufting. Og tenker heller ikke bare på barnetrygden men andre ytelser også. Er jo ikke bestandig en hustand med to voksne har to inntekter. Hva med dem som ikke får jobb osv... Du trekker frem to ytterpunkter, en sløsete familie og en fornuftig alenemor. Jeg tenker mer generelt. Selvfølgelig skal dem som har råd få lov til å spare:-)
Kjærlighet <3 Skrevet 23. oktober 2006 #22 Skrevet 23. oktober 2006 Vi sparer fast kr 200 til begge barna hver mnd. Og så brukes resten av pengene som komme inn på regninger, mat, klær, bil osv. Prøver å legge av litt ekstra til oss selv innimellom også da. Sånn at vi har litt ekstra penger.
2nj♥ Skrevet 23. oktober 2006 #23 Skrevet 23. oktober 2006 Vi sparer. 200,- inn på guttens konto og resten i fond. Regner med vi gjør det likedan med neste.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #24 Skrevet 23. oktober 2006 Den går rett til husholdningen. Jeg har ikke økonomi til å sette den på konto til barna selv om jeg gjerne skulle gjort det . Tjener ca 200000 i året og sitter med enebolig, bil og fire barn.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #25 Skrevet 23. oktober 2006 Den merker jeg ikke at jeg får,går med til regninger og mat...... Får litt mer å rutte med etter jul,så mulig vi sparer den til gullet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå