jippii Skrevet 23. oktober 2006 #26 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har det. Bruker det bare når vi skal på "lengre" bilturer, når jeg sitter i bilen i ca 20min og lengre. Har ikke så veldig stor tro på at det gravid-bilbeltet forhindrer en større skade enn om man bruker en vanlig trepunktssele normalt. men jeg bruker gravid-bilbeltet på "lengre" turer fordi jeg rett og slett synes det er mere behagelig. Man slipper det trykket på magen som en vanlig bilsele lager. Før jeg anskaffet meg et gravid-bilbelte, ble jeg sittende med hånden under selen som går over magen...det er iallefall ikke så feldig lurthvis man skulle kollidere. (hånden hadde vel garantert knekt, og samtidig hadde jeg fått ett ekstra trykk på magen.) Å bruke gravid-bilbeltet, er smak og behag mener nå jeg. Men bruker man ikke gravid-bilbeltet, så bruk 3-punktsselen som den er ment å bruke, ikke finn på "lure" løsninger selv. Det er en grunn til at 3-punktsselen er laget slik den er laget.
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 23. oktober 2006 #27 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg bruker gravid-beltet.. Har brukt dette i 20 uker nå (er 27uker på vei). Ser ikke hensikten med å la være, jeg føler mye mer trygghet og behag ved å bruke dette...Jeg har det ALLTID med meg, setter meg ikke i en bil uten... Hadde ikke klart å tilgi meg selv hvis det skulle skje noe, og babyen i magen kunne overlevd hvis jeg hadde brukt et par 100lapper på beltet...
Øoaa Skrevet 23. oktober 2006 #28 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, eg brukar gravid beltet mitt nesten kvar gong er er i bil. Det kosta ca. 400 kr., og er vel verdt pengane meinar no eg. Eg føler meg mykje tryggare.
Marie_celina kom 06.02.07 Skrevet 23. oktober 2006 #29 Skrevet 23. oktober 2006 Hatt det siden uke 10 og brukt det hele tiden..
2 _skjønnejenter_ Skrevet 23. oktober 2006 #30 Skrevet 23. oktober 2006 JEG HAR SETT RESULTATET AV Å IKKE BRUKE GRAVID SELEN I EN BIL KOLLISJON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GUTTEN SITTER I RULLESOL, HAR IKKE SPRÅK, FUNGERER IKKE UTEN HELP DØGNET RUNDT!!!!!!!!!! Så jeg kommer bestandig å bruke det. skjønner ikke at dere som ikke bruker det tør!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men men er man villig til å ta sjansen så...husk noen kan kjøre inn i bilen din også!
SpringBaby Skrevet 23. oktober 2006 #32 Skrevet 23. oktober 2006 Oj, her var det sterke meninger om bruken av gravid-belte...Må selv innrømme at jeg aldri har hørt om dette før nå. Kjører veldig lite bil, så kanskje derfor....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå