sprellemor Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Vasker og koker flaskesmokkene hver dag og mellom hver gang de brukes. I det siste har det kommet et slags belegg inne i dem. Noen fler som har opplevd det? De ser tåkete ut liksom.
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Har du skyldt flaskene i varmt vann før de koker de da eller ? Jeg skylder de i kaldt vann og da blir de ikke sånn ...
sprellemor Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Ja vi skyller dem vel i lunkent vann hvertfall. Men det har vi alltid gjort og det er ikke før i det siste de har blitt sånn. Og så er det bare noen av dem. Vasker alt i mildt zalo-vann. Kanskje det er det? (Men de kokes jo etter vask før bruk, så det skulle jo fjerne ev rester.)
Benni-min Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Hei. Jeg har også opplevd dette og lurte på om de begynte å bli ødelagt av all kokingen, men ser ikke noe feil med dem. Jeg vasker dem og flaskene i zalo og skyller i varmt vann etter hvert måltid. Så koker jeg etterpå. Har ikke oppvaskmaskin.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Er likt her, og så er de litt "glatte" og ta på. Tenkte at det sikkert er noe slags fett. Hvis jeg skylder i kokende vann først, + zalo og så kaldt. koker til slutt så er det bedre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Man skal visst alltid skylle flasker og smukker i kaldt vann har jeg hørt. Samme som med egg... Her skylles de først i kaldt vann. Vaskes i varmt zalovann. Skylles i varmt vann. Kokes i 5-10 min Fungerer veldig bra. Opplevde å få belegg på smukkene da vi var hjemme hos min mor, selv om vi brukte samme fremgangsmåte der. Viser seg at de har mye kalk i vannet. Ikke farlig, ser bare ekkelt ut.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Har aldri kokt flaskene til vesla, og det går helt fint. Innbiller meg at hun får bedre imunforsvar når hun får i seg "litt bakterier", og blir vant til det. Jeg skyller de, og tar de i oppvaskmaskin, og synes det funker helt fint.
Eliise Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Vi får det belegget uansett hva vi gjør... Vasker de i salo, og skyller kaldt, før vi koker. Men hvis du skrur sammen flaskene, så blir det ikke sånn =) Vi pleier i allefall og koke opp vann og ha på flaskene så de er klar til bruk, og da blir de bra. Men hvis vi er late og bare legger de til tørk blir det et sånt belegg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå