Gå til innhold

Urolig baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en datter som nå er nesten 2 måneder gammel. Det kan se ut som hun har kolikk, da hun gråter i lange perioder på kveldene, og ingenting hjelper. For meg virker det som hun er sulten, men det skulle jo ikke være lett å få mat i ungen. Amming vil hun ikke, skjold er ikke populært hos henne, flasken vil hun ikke ta når hun gråter, og mat via sprøyte er bare en liten tur inni munnen hennes før den spyttes ut.

De få gangene jeg får mat i henne når hun er urolig, roer hun seg. Derfor lurer jeg på om hun kanskje ikke har vondt i magen, og kanskje bare blir sur/lei seg fordi hun ikke får mat i seg?

Jeg har prøvd sukkervann, "magemassasje", vugging, monotone lyder, og alt annet som jeg har lest at kan ha en positiv effekt. Det eneste jeg ikke har prøvd (av de alternativene jeg har funnet frem) er kiropraktor. Dette kommer jeg til å gjøre dersom hun fortsetter å være urolig.

Er det noen som har noen andre råd som kan være til hjelp? Jeg blir så sykt sliten av dette, og all hjelp/alle råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i blant kan gutten min gråte seg "opp", slik at han ikke klarer å få spist. Da hjelper det å amme ham, mens jeg går og bysser... Kanskje det kan fungere?

Lykke til! :o)

Skrevet

Kanskje babyen din er overtrøtt? Min gutt er helt umulig å få i mat når han er overtrøtt. Umulig å få han til å sove og... Da han var rundt 2 mnd skrek han hver kveld, til vi fant ut at vi skulle prøve å legge han tidligere. Funka som bare det. Nå er han 3 mnd og må legge seg kl 18, ellers blir det joming resten av kvelden :)

Skrevet

Er det andre problemer. En vanlig årsak til ammeproblemer ser ut til å være Kiss. Sjekk ut dette. Lurer ikke på om adressen er kiss-kid.no

Datteren min var også slik på kveldene. Den ene puppen var værre å ta for henne enn den andre.Andre symptomer på Kiss er banan form når de ligger på ryggen og har favoritt side.

Skrevet

Vi ammer ikke, gir kun flaske kan det da fortsatt være kiss syndrom ?

Skrevet

Hei!

Akkurat sånn er datteren vår også, og hun har vært sånn noen uker. Hun er 2 mnd i morgen.

Klaget min nød på 6-ukers kontrollen, og fikk vite av både lege og helsesøster at dette er helt normalt for barn på den alderen. Det finnes hvis ikke noen forklaring på det, men det gir seg gjerne rundt 3 måneders alder.... så det er bare å smøre seg med tålmodighet.... lettere sagt enn gjort noen kvelder. Rådet var å gjøre det som roet barnet. Hos oss er det å mate, selv om meste parten kommer opp igjen. Ganske frustrerende, men vi slapper mer av nå som vi vet at det er normalt i alle fall! Lykke til!

Skrevet

Kiss kan det være allikevel. det har ikke sammenheng med amming, men favoritt pupp er et vanlig kjennetegn. Hvis de andre symptomene er tilstede ville jeg ha tatt kontakt med noen for å kanskje få hjelp. Jeg fikk akkurat samme beskjed som den under at jeg bare skulle ta det med ro og at det ville gå seg til. Det hadde vel kanskje det, men hvorfor skal de tre første månedene være så fulle av fustrasjon og med lite søvn, hvis man kan få hjelp slik at alt blir bedre. Jeg var heldig som av andre årsaker kom i kontakt med en fysioterapeut. Her ble det avslørt kiss. Sjekk ut evt med helsedstasjon, se etter på sidene for Kiss. Få hjelp

Skrevet

Hva er typiske kisstymptomer da ?

Skrevet

Hovedsymptomene hos spedbarn med KISS-syndrom

Skjevstilling av hodet (yndlingsside)

Vansker med å holde hodet i midten (etter 3 måneder)

Ligger med hodet veldig bakoverbøyd

Ensidig sovestilling

Beveger arm og ben mindre på en side

Ensidig holdning i bolen, ligger som en C (banan)

Umodne hofter, ofte på en side

Fotfeilstilling

Søvnforstyrrelser, barnet skriker i søvne

Barnet har en ømhet i nakken og reagerer negativt når man tar i nakken

Gnir bakhodet på underlaget

Asymmetrisk hodefasong, ansiktsasymmetri

Skrevet

Alle disse symptomene behøver ikke å være tilstede......Datteren min og flere andre kiss barn jeg har hørt om har ikke hatt alt dette. Der har det vært kun favorittside, bananform, favorittpupp, urolige.Sjekk denne adressen.

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/hovedside

Kiss er et vanlig problem, men mange har heller ikke fått diagnose som de burde.

Skrevet

Jeg ville bare si at jeg gikk til kiropraktor med Isabella da hun var 1 1/2 måned pga at hun gråt lange perioder på kvelden! men jeg kunne se at hun hadde vondt i magen. Hun spente seg veldig! men kiropraktor gjorde underverker hos oss! Virkelig! så hvis du mistenker at babyen din har vondt i magen så anbefaler jeg deg å prøve!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...