Gå til innhold

Hva slags kosttilskudd bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det viktigste er at du tar 400 mcg folat. I de fleste kosttilskudd er det bare 200 og det er forlite... Omega 3 er også veldig gunstig.

Jeg har tatt vitaminer for gravide og omega3 frem til nå. Nå tar jeg sanasol, folat og omega3.

Annonse

Jeg tar folsyre og c-vitaminer jeg.. C-vitaminer bedrer opptaket av jern, og det trenger jo gravide.. Iallefall jeg.. Tror nok jeg har litt lav Hb, for jeg blir grisefort svimmel.. Men vil helst slippe og ta floradix igjen.. Det er noe forferdelige greier.... Urk..

Annonse

folat som kroppen ikke trenger blir skillt ut via urin.. Det står iallefall på de fleste baby og legesider på nett! Har også lest at det snart skal bli anbefalt å ta folat ut hele svangerskapet.. Tror jeg kommer til å gjøre det!

Godklumpen, det må da være feil, folat er kjempeviktig etter at du har blitt gravid, det er jo da ryggmargen dannes og lukker seg, ikke før man blir gravid.

Men de anbefaler også å ta folat en måned før man blir gravid, dette sikkert fordi man skal fylle opp folatlagrene i kroppen + at mange ikke vet at de er gravide før to-tre uker etter befruktning.

Så det som ihvertfall anbefales er 1 mnd før graviditet og i de 3 første månedene! Og så har de begynt å snakke om resten av svangerskapet også + ammeperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...