Som Natt & Dag Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg kjøpte Basson Roma første gang jeg ventet barn. Dette er en Duo vogn som er romslig, stabil og en drøm og kjøre. Vi mistet den desverre i husbrann da poden var 3 uker gammel, så vi måtte kjøpe ny. Det var ingen tvil om at vi ville ha den samme vognen igjen. Det eneste som jeg ikke var helt fornøyd med med denne vognen var at den ikke hadde en lett innerbag, det var ganske tungt å slepe hele den store baggen opp i 3 etasje når man hadde bekken løsning, men det gikk på et vis. Jeg prøvde også min venninne sin Tetunia og Brio vogn, de var greie men veldig tunge sammenlignet med Basson vogen. Jeg brukte Basson vognen til min sønn var ca 2,5, da solgte jeg den til en vennine som var helt forelsket i den gode vognen. Jeg kjøpte en Quinny Freestyle til min sønn, det var en grusom overgang. Bassonen var stabil, Quinnyen ustabil. Jeg angret nesten med en gang, men har valgt å beholde Quinnyen intill videre (selv om den nesten aldri er i bruk, unntaket er når vi skal ut i skogen ol, der er Quinnien overlegen). Til daglig bruker vi en Carena paraplytrille som er helt grei, for transport til og fra barnehage, en tur i butikken, eller i byen. Det fine med denne trillen er at den har kalesje. Nå er poden 3,5 så vogn behovet er ikke det største lenger, han foretrekker og gå, men det eg godt å ha et sted å sette seg når man er sliten. Nå venter vi barn igjen i mai, og jeg har tittet på flere vogner. Jeg har sett på Basson Roma III og er ferdig med å lete, den har fortsatt alle de egenskapene jeg elsket fra forrige runde. Og nå får man også kjøpt en myk bag som passer ned i dypvognen. Med den vil jeg kalle basson vognen perfekt. Basson vognen har mye utstyr og mye supert tilleggs utstyr. Jeg kan nevne noe: Som dypvogn: ligge mål 80cm Vekt 16,5 kg Som sportsvogn: liggemål 90cm Vekt 16,9 Standar utstyr: Insektsnett med UV filter, mye reflekser Lomme til flaske i kalesjen Trinnløs kalesje med ventilasjon Godt justerbart styre Romslig stellebag 5 punkts sele Ekstra utstyr: Myk bærebag Varm og god vinterpose Parasoll regntrekk og sikkert en hel masse andre ting som jeg ennå ikke har sett... jeg anbefaler dere virkelig å ta en titt på denne vognen. For min del er dette den eneste vognen som er bra nok for min lille Jeg ønsker dere lykke til videre i jakten på Deres prefekte vogn, og nyter tanken på at jeg har funnet Min perfekte vogn
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har Basson Roma 2004 mod og kan bare si meg helt enig i det du sier. Vi brukte den til i sommer, da var gutten vår to og nå er den vaska og rydda bort til nye babyen som kommer i mai. Den ser nesten ny ut, selv om den er brukt i to år. Og det er ikke alle vogner man kan si det om. Men det kan jo også ha med hvordan folk behandler vognene sine. Den beste vogna jeg har trilla er ihvertfall denne, uten tvil!!!!
katmyr Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Eg har 2005 modellen, og egg må si meg heilt enig. Beste vogn eg har vært borti!!!!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har 2006 modellen og er KJEMPE fornøyd med den,god plass i bagen og god å trille. Angrer ikke ett sekund på at valget falt på Basson vogn
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Bare så synd de er så stygge utseesndemessig!
Som Natt & Dag Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg synes ikke Basson vogner er stygge, tvert om.. Men smaken er som baken, den er delt... Uansett kan jeg ikke fatte at folk velger en vogn fremfor en annen basert på utseendet på vognen. Det som teller når man velger vogn er vel først og fremst: Sikkerhet Komfort (både for babyen og den som skal trille) Bruk (skal man bruke vognen i byen eller i skogen, bruker man vognen daglig og mye, eller bare frem og tilbake mellom bil og hus) Vekt (bor man et sted der man må slepe vognen opp og ned trapper?) Størrelse (Passer vognen inn i bilen, og hvor mye plass har man til å lagre vognen når den ikke er i bruk?) Pris og til sist Utseende (heldigvis finnes de fleste vogner i flere farger og modellene kan se litt forskjellige ut fra år til år) Jeg håper at dere alle som skal kjøpe deres første vogn tenker på alle disse punktene når dere velger Deres vog Hvis det bare er utseendet på vognen som er viktig, vil jeg nok antyde at man har et lite problem... Men dette er nå mine tanker, jeg vet at jeg antaglig er en del eldre enn mange av dere som venter deres første.. Kan hende at det er grunnen til at jeg fnyser av se som velger seg vogn basert på utseendet. Men det er jo alltid morro å se at enkelte ender opp med å kjøpe seg vogn etter vogn gjennom de første to årene (kjenner en god del av de fra den gruppen jeg ble kjent med da jeg fikk min første) Kan ta et eksempel, en god veninne av meg har byttet vogn 6 ganger i løpet av 3 år (Hun har hatt vogner som Teotunia, Brio, EM, Quinny, Traxx(?), og noen til. Det har vært mye styr, og mye bortkastete penger (selv om hun stort sett har kjøpt vognene fra bekjente og gjennom Finn.no, og har fått solgt alle vognene ettehvert, men alikevel. I løpet av samme periode har min sønn hatt Basson Roma (den beste for oss) Quinny Freestyle (ser kul ut, men er ikke å anbefale) Carena Paraplytrille med kalesje
Bebbies i magen Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Det var godt å kunne lese om noen som har Basson også. Det virker nesten som om den er ut. For her er det omtrent bare Emmaljunga som teller og det er jo nesten bare Emmaljunga, Brio og Simo som folk triller rundt med. Vi har sett en del på Basson. Mye pga at det er en stor bag og pga prisen. Den er endel billigere enn sine konkurrenter. Det finnes nå mange fine farger i Basson vognen. Så alt i alt syntes jeg den er fin jeg, og som du sier den skal være god å trille og den skal ha god plass. Vi har sett på noen andre vogner, men de er jo så små. Da blir det ikke plass til en eller ei på 6 mnd i en voksipose. Iallfall ikke i bagdelen. Hvor lenge har deres barn liggi i baggen før dere har satt på sportsvogndelen? Vi har også termin i mai, og vi kommer nok til å kjøpe en vogn en gang over jul. For meg er det viktig at det lille nurket ligger godt også til vinteren. Og at det ikke blir for trangt for h*n.
Som Natt & Dag Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2006 hmm, må tenke litt, sønnen min er født i juni og jeg tror med ganske stor sikkerhet at vi brukte dypvogndelen frem til april. Han hadde godt med plass heletiden. I de kalde månedene brukte vi Basson vognpose som passet perfekt både den viteren og vinteren etter da vi brukte sportsdelen av vognen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå