Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #26 Skrevet 25. oktober 2006 Hei, hovedinnlegger her. Jeg ble så desperat av å ikke få behandlet de, at jeg gikk hjem og klippet av vorten! Gjorde sabla vondt der og da, og blødde MYE, me nå er huden helt fin. Kan ikke ane at det var noe der engang! Anbefaler naturligvis ikke sånne drastiske tiltak, men det ser ut til å ha funket for meg i hvertfall. Var flink til å desinfisere både før og etter; og håper vortene ikke vender tilbake i større omfang;)n
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #27 Skrevet 14. november 2006 bare til info.. HPV kan du helt fint bli kvitt!! Det er herpes som man har for resten av livet! Og kondom beskytter faktisk IKKE mot HPV.. For jævlig å si det, men faktisk sant.. Viruset ligger ikke nødvendigvis i sekretetet under sex men også på huden, samt at viruset er såpass lite..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #28 Skrevet 14. november 2006 Når du skriver HPV, er det vorter du mener? Greit å vite at kondom ikke har noen effekt; da behøver man ikke klandre seg selv for å ikke ha brukt dét ihvertfall. Og med så mange som tydeligvis har vorter der ute, så skal det visstgodt gjøres å ikke få de til slutt selv. Kan ikke leve i sølibat heller....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #29 Skrevet 14. november 2006 Bare lurer jeg også...hvor får dere disse vortene? hvordan ser de ut?
Slettes Skrevet 15. november 2006 #30 Skrevet 15. november 2006 Hei, det viser seg at vi er ganske mange med disse "ekle" vortene. Etter fødselen av min nåværende yngste, på snart 12, fikk jeg en innvendig kjønnsvorte som ble fjernet med laser. Men ny kjæreste fikk jeg, etter ca ett år, nye utbrudd og denne gangen kun på utsiden.. Jeg fikk utbrudd en stund før jeg ble gravid, og etter graviditeten bare blomstret det frem en haug, har vel nå ca mellom 15-20 av dem nedentil (utvendig) og sambo INGEN. Legen har undersøkt med spesialist på Ullevåll og jeg ble også rådet til å ikke gjøre noe med dem før til etter fødselen, for som flere her har sagt - de vil forsvinne av seg selv og så lenge ingen av dem sitter fysisk i veien for fødselen vil det ikke gjøre noen skade, og han forsikret at de ikke smitter over til barnet under fødselen. Sykehuset er vant med slike og det at jeg føler meg så brydd over dem, mener legen er helt tullete da det faktisk er ganske normalt.. Jeg benyttet meg av Wartec, men fikk bare brukt den en liten stund før vi fant ut at vi var gravide, og nå tørr jeg ikke - jeg velger å la det gå - kanskje blir de borte før fødselen, ellers så får det briste og bære på sykehuset.. Kan for øvrig nevne at samlivet med sambo på grunn av disse eklingene ikke har ødelagt det spor for oss.. Vi har dem begge som vi er kommet frem til, bare det at mine synes og ikke hans..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå