Gå til innhold

Arve sko....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Vet at man helst ikke skal gjøre det da, men er det virelig SÅ farlig?

Da jeg var liten trodde jeg at vi arvet sko hele tiden jeg..? Arver ikke søsken av hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi arver sko. Det er virkelig begrenset hvor mye brukt de er. Og jo, jeg tror de aller fleste søsken arver sko...

Skrevet

Her kommer søsken kun til å arve støvler. Selv om skoene ikke er masse brukt så har de formet seg etter foten alikevel.

Skrevet

De første skoene lar jeg ikke ungene mine arve! Det er utrolig viktig at en sko ikke er inngått for å passe en annen fot, da kan de få skeiv beinstilling og få mye plager med dette senere..! Men om det er sko som er brukt lite og som jeg selv vet hvor mye er brukt så gjør det ikke noe...

Skrevet

Jeg har jobbet i en skobutikk, og vi anbefalte ikke at barn arver sko. Det er sant som det blir sagt over her at skoene blir formet etter mye bruk og dette kan føre til ulike problemer senere, dette er informasjon som kommer fra fagfolk.

Men jeg har likevel forståelse for at mange barn arver lite brukte sko etter søsken osv, gode sko til barn er jo ikke akkurat billig...

Skrevet

Men dere skal jo selge sko da;o)

Skrevet

Kanskje jeg kunne ha gjordt det hvis det hadde dreid seg om pensko som hadde vært brukt 1-2 ganger, men aldri ellers.

Skrevet

Vi arver. Lite brukte sko, vel å benmerke. Saken som jeg ser den, er at en ettåring bruker ikke et par sko hele dagen. Inne går det på sokkelesten, og sko brukes en time eller to innimellom. Og da varierer det med hvilke sko vi bruker, om det er vått ute eller ikke. Så små barn tumler mer omkring enn de går lange turer.

Pensko, for eksempel, som er brukt noen timer i jula... Gummistøvler (som uansett ikke er det beste for foten) som knapt rekker å bli brukt før ungen har vokst ut av de.

Det viktigste er at de er i riktig størrelse, og det er skoene til de minste ofte IKKE, selv om de er kjøpt nye. Mange kjøper for små uten å være klar over det....

Det er nok mer et problem for større barn enn våre, de som bruker et par sko i flere måneder og sliter de skikkelig, da blir det nok en annen sak.

Skrevet

De første gå skoene, og de første joggeskoene kommer nok ingen søsken til å bruke etter sønnen.. Men vintersko som omtrent ikke brukes, støvler og sånne ting kommer nok til å gå i arv.. Vi har ikke så god råd at vi kan kjøpe nye sko hele tiden.. Så lite som mange av de skoene brukes, så rekker dem ikke å bli gått til.. Men når nr 1 og nr 2 har brukt dem, så tror jeg at nr 3 da får nye..

Mange sier jo at barne madrasser ikke skal gå i arv hell.. Men det skal vi gjøre.. Kikket på madrassen til sønnen i går og det synes ikke at den er brukt...

Skrevet

Kjenner to fysioterapauter som bruker arvede sko til sine.. Som de andre sier her, de første skoene, og de skoene som blir brukt veldig mye arves ikke her, men pensko og langstøvler etc kommer vi til å la nestemann arve og/eller bruke arvesko til snuppa her. Har også kjøpt brukte pensko til henne jeg, det synes jeg ikke gjør noe i det hele tatt, de blir ikke akkurat brukt mange timer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...