Gå til innhold

JEG OPPFORDRER ALLE DE SOM HAR MULIGEHET TIL Å VÆRE MED Å PÅ TV AKSJONEN,LEGER UTEN GRENSER..JEG SKAL UT MED BØSSA I DAG:)

Anbefalte innlegg

HEI ALLE SAMMEN:)

i dag er det tv-aksjonen leger uten grenser,,,pengene går til de landene som er preget av fattigdom,lidelser og nød.

jeg og søsteren min som er gravid skal ut å gå med bøssene i dag,

vi fikk beskjed om å gå til nærmeste skole i nærheten og stille op kl 15:00.

jeg får alltid så god følese av å bruke et par timer av dagen til å kunne hjelpe andre som trenger hjelpen så inderlig,

alle har ikke mulighet til å være bøssebærer,,men for de som kan er det bare å ringe 02025,,så får du mere info om hvor du kan stille opp.

ta med deg barna,venner,fam og gjør en hyggelig ting sammen i dag:)

gleder meg sånn til å gå rundt med bøssene i dag:)

lykke til alle sammen:)

Fortsetter under...

Annonse

(kopierer svaret mitt fra skravlesiden, denne er viktig å dytte opp!)

Veldig bra innlegg - jeg støtter herved oppfordringen!

Har gått med bøsse de siste tre åra sammen med sønnen min, men hadde en operasjon i benet på fredag så i år kan jeg dessverre ikke gå - veldig leit.

Uansett så har jeg tenkt til å gi så det monner. 500-1000 kr er så lite for oss, men betyr så mye for dem som er rammet av lidelser og sykdom. Tenk, det bruker vi jo gjerne i en fei på en handlerunde på en helt vanlig lørdagsshopping i matbutikk eller annet! Vi må sette verdens urettferdighet i perspektiv og gi så det svir, tenker jeg, vi har for mye og må bidra til å rette opp skjevhetene.

Eller hva? Hvor mye utstyr trenger egentlig disse barna våre? Vår materielle velstand er helt ute av kontroll - vi må begynne å begrense oss. Har sett på alle klippene fra NRK nettTV i dag, fra folkereporternes opplevelser med Leger uten grenser. Jeg gråt og gråt, synes det er så vondt å se de små underernærte barna og de hjelpesløse blikkene. En tusenlapp skal jeg klare å gi, selv om vi har det litt trangt for tiden.

Er dere med?

ååååå dette har vært en fantastisk dag,,,det har vært en stooor glede å gått rund med bøssa i dag,,,

jeg er ikke sikker på hvor mange hus vi var innom,men vi fikk inn ca 4000.kr..og det er penger som kommer godt med,,jeg er såååå glad fo at jeg brukte 2 timer av søndagen til å bidra til leger uten grenser,,

Jeg sitter her glad ,men og så med tårer i øynene etter å sett på nrk 1,,der har de sendt repotasjer,og der får vi se hjelpes løse barn som har det helt for jævelig...mildt sakt.

jeg har gitt på bøssa,men også ringt inn i kveld og gitt 175 kr..det kan du fortsatt gjøre,,for tlf er åpen noen min til...

du kan ringe på 820 44 110...

takker til alle som har hjulpet til i dag,,,i natt kan jeg legge meg med god samvittighet og vite at jeg har hjulpet flere tusen barn og voksen til en nytt og bedre liv:)...det varmer..

det er dte mange andre som også har,,baåde de som har gått rundt og de som har gitt penger:)

ååå jeg er så glad jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...