*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 var på ul 10.10.06 i uke 7+4, og der var det 2 små knøtt som banket i mot meg. Hadde det på følelsen at det var to før vi kom dit, for magen vokste så fort. Er i dag 10+2, og super bekymra for at noe er galt. kan den ene bare forsvinne? ikke hatt vondt, ikke blødning... altså ingen symtomer enn denne synkende magen. Er sååå redd for at en av dem har gått til grunne. Er det fler som har hatt det sånn at magen øker veldig fort, for så å bli mindre? Det må sies at jeg har hatt influensa med feber den siste uka, og at matlysten ikke har vært helt på topp,men jeg vil gjerne høre om andres erfaringer. takker for alle svar
Vinner av 4xlotto Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Hei på deg Når jeg leser innlegget ditt så er det nesten som å lese en dagbok rundt mine egne tanker da jeg fikk vite at jeg skulle ha tvillinger. Jeg fikk ikke vite det før på ordinær ultralyd i uke 18, men hadde også hatt en mistanke pga at magen fort ble stor. Jeg ble utrolig glad da vi fikk vite om tvillingene, men samtidig hadde jeg en "bremse" inni meg. Klarte rett og slett ikke å få meg selv til å tro at dette skulle bli en realitet, og at begge to skulle klare seg. Var helt sikker på at ett eller annet kom til å gå galt underveis slik at bare en, eller i verste fall ingen av dem, klarte seg. Men ukene gikk, og nå kjenner jeg at gleden og troen på et vellykket svangerskap har tatt skikkelig tak i meg. Jeg er nå i uke 30, og venter to jenter rundt juletider. Magen min var også en jo-jo-mage, og det gjorde selvsagt tvilen enda større. I og med at du er kommet så kort (10 uker), så vil jeg sterkt gå ut ifra at variasjonen på magen din har mer med deg å gjøre enn med tvillingene.De er ennå så små, at jeg tviler på at det ville gjøre de helt store utslagene på magen din hvis en av de sluttet å vokse, evt vokste mindre. Men jeg er jo ingen lege, så for din egen psyke`s skyld kan det jo være greit å få tatt en ekstra ultralyd hvis du føler for det. Selv har jeg en gutt på 6 år, og ei jente på 1 år fra før, og begge disse svangerskapene var preget av litt uro og redsel. Spesielt de 4-5 første mnd. Mye av det skyldes nok at jeg opplevde å miste et barn i uke 16, så angsten satt nok ganske støpt i meg. Jeg håper ihvertfall at du bærer fram tvillingene dine uten problemer, og at du etterhvert klarer å se forbi bekymringene dine. Ønsker deg all verdens lykke til!
ks23 med William og Lucas Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Uff ikke morro det der.... Har selv vært i samme situasjon trur nesten alle gravide er det..Og spesiel vi som venter to. Fikk jo vite på Ul i uke 6 jeg at jeg hadde to små knøtt inni der, holdte jo på og dette ut i senga..Men jeg trur ikke du skal bekymre deg assa, den der tanken trur jeg ALLE får. Husker også at jeg var mye bekymret i den tiden der!! Og er det litt fortsatt selvom jeg fikk høre hjertlyden hos JM i uke 15.. Er 17 uker i morgen Syns det går fort... Hi hi...Vet det er masse jobb i vente men det er det verdt. Blir våres første dette her også. Lykke til fremover da, håper du for en litt bedre etter 12 uker. Roet meg litt mere jeg da hvertfall..
twinmother Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 hei var og så kjempe bekymret , etter alt jeg hadde lest om at noen ganger dør den ene tvillingen i begynnelsen av svagerskapet , men hos meg gikk det kjempe fint , må huske at det bare skjer i mindre prosent , nyt svangerskapet så godt du kan hjelper ikke bekymre seg , fikk greie på det i uke 14 jeg at det var to for legen fant ikke foster lyden så ble sendt til sykehuset for ul og da lo jordmoren for der var det jo to og alt var bra fikk litt sjokk for jeg hadde ikke noe anelse siden jeg ikke hadde fått mage men det ligger til familen så burde vel egentlig tenkt tanken hehe , fikk ikke ortlig stormage føre i mnd 7 jeg utrolig nok men nå er jeg ganske høy så da lå de ganske rett sa legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå