Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til ny UL imorgen, pga for høyt sf-mål. Vet ikke helt om jeg skal glede meg eller grue meg...=) blir jo veldig gøy å se den lille gullungen mn igjen, men så er jeg litt redd for at det er noe galt.

Andre som har vært på ny UL pga det samme? Hva fant dere ut at det var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skal også på ul i morgen..den vanlige er 19+5.

Dette er vårt andre barn.

I forrige svangerskap ble jeg sendt på ul i uke 24 pgs stort sf mål

De fant ut at jeg hadde mye fostervann..ny ul i uke 30,da var alt normalt igjen..fikk ingen grunn til dette..men i mars 05 fødte jeg en velskapt sønn i uke 42..

Så du kan nok trygt slappe av!

Godt å vite man blir fulgt opp..

lykke til!

Skrevet

Jeg er forrresten 26+3. Og er førstegangs, så jeg har jo ikke peiling=)

Men hva gjør de eventuelt om du har for mye fostervann da? er det noe å gjøre med det? er det farlig?

Ja jeg er veldig glad for at de følger det opp, føler meg trygg.

Skrevet

Hvor mye over snittet må sf målet være for at man blir henvist til ul? Varierer kanskje, men noen som kan gi eksempler? er 21+5 og hadde sf-mål på 25 cm for to dager siden...

Skrevet

Jeg husker ikke hva mitt ligger på, men det var ca 1 cm over det grønne feltet på helsekortet. Gangen før låg jeg akkuratt på grensen på det grønne feltet, det var 14 dager før. Så når jeg hadde vokse mer på de 14 dagene så ville hun sende meg inn for å sjekke.

Skrevet

Ok, jeg ligger tre cm over det grønne feltet. Men man må kanskje se an utviklingen til neste måling? Hvis jeg da ikke ligger enda mer enn tre cm over det grønne feltet, er det sikkert ingen grunn til bekymring? Får tro det er slik at jeg følger min egen kurve, som de sier...

Skrevet

de gjør ingenting med for mye forstervann..men du får evnt en ny ul så de bare følger med at den lille har det fint! Vet ikke akk hva som skal til for å komme på kontroll men vi skal jo følge en jevn kurve og når det blir avvik fra den,vil de ha oss til kontroll..

mitt var på 27 i uke 23..

Skrevet

Okei, tusen takk for svar!!! So eg får berre gleda meg te å sjå nurket mitt igjen=)

Skrevet

det kan du nok!

og er du riktig heldig blir du tilbudt enda en kontroll bare for at de vil følge med!!!!

Gleder meg oxo til i morgen!

lykke til!

når skal du dit i morgen?

Skrevet

Jeg har time halv 1. Så det blir utrolig spennendes å se. har jo vokst ganske mye fra forrige gang jeg var=) var på ordinær i uke 17.

Du da?

Skrevet

ja..ser nok ut som en kjempebaby nå da!

husker i uke 30 var det litt vanskelig å se..var blitt så stor..

skal på ul 8.15 i morgen...så slipper å vente så lenge..hehe...fått ul litt seint synes jeg..er jo 20 uker på tirsdag..men men..krysser fingre for at alt er bra med både din lille og min lille...

Skrevet

ja det var nå litt seint. har vel gått å trippet og ventet du nå da.=) husker hvor spent og utolmodig jeg var når jeg ventet på min UL, og da har du måttet vente 3 uker mer... uff... hehe. Alt står nok bra til skal du se=) Både med din og min.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...