Gå til innhold

Hvorfor blir man


3barnsmor?

Anbefalte innlegg

kvalm egentlig? Tenkte litt på det her om dagen, er det når navlestrengen knyttes eller er det bare alle hormonene i kroppen som gjør at en blir kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste et sted (husker ikke hvor...) at i de første mnd av svangerskapet er det mors kropp som produserer hormonene som setter igang de rette prossessene i embryoet. Overdoseringen av hormoner var visst en årsak til kvalme... Etterhvert tar morkaken over produksjonen, og hormonmengden i mors kropp reduseres...

 

Håper dette var sånn ca riktig, har som sagt ikke kilden her og tar det etter husken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, merkelig. Men mitt første svangerskap så trodde jeg ikke at jeg skulle ha barn før jeg fikk det bekrefta på ul, å nå har jeg all verdens med teng å så har jeg fornekta det inntil nå nylig ja ja liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde se på oss selv som heldige :P

 

Jeg vet ikke hvorfor noen blir mer kvalme enn andre. Forrige gang jeg var gravid, var jeg kvalm allerede 3-4 dager FØR ikm. Denne gangen merker jeg ikke noe til kvalmen, litt uggen bare og brekker meg lett. Men thats it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige, jeg var ikke kvalm som sagt i mitt første svangerskap så det er helt normalt og både være og ike være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var bare litt uggen sist jeg var gravid, nå er jeg kvalmkvalmkvalm... Merkelig det der altså... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...