Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 poden er 16 dager I natt la vi oss ca kl 23. Jeg hadde ammet tassen ferdig og lagt ham i vugga kl 23.45. kl 02 våknet han igjen, jeg stod opp og ammet i stuen, slik at jeg kunne passe på at han ikke sovnet av. Fikk ham til å ta begge puppene. Kl var da 02.30. Jeg var stolt og fornøyd og la ham. Men nå ville han ikke sove. var lys våken og nektet å ligge osv...ville ikke ha mere pupp heller.... jeg holdt på til nærmere 4, da gav jeg opp og la ham hos meg. Så sovnet han og jeg dormet til 5 puppet litt liggende (tror ikke han tar så mye da) prøvde å legge ham igjen men han nektet. Prøvde frem til 07. da gav jeg opp. Ikke ville han ha pupp, ikke ville han sove bortsett fra omtrent inni meg. Gubben overtok ca 8 og endte med å presse inn 100ml mme, (jeg fikk da sove til 11...har superspreng, prøvd å gi ham litt men nå er han i mat koma. Hvordan skal jeg få orden på natta. Hadde jo ikke tenkt at han skulle få noe mere mme heller. alt blir jo bare surr og rot. Hvis jeg klarer å amme sittende så blir ammingen bedre. Men når jeg blir skikkelig trøtt velger jeg enkleste vei, mme eller ligge å amme. Og når jeg ligger å ammer sovner både jeg og kladden og han får ikke i seg noe særlig. Råd?
Zandra, fikk Jonas 7. feb Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Når jr var helt liten så hadde jeg samme problem mht at han ble våken etter at jeg hadde ammet han sittende og nektet å legge seg igjen. Helsest her hos meg anbefalte da faktisk å legge han inntil meg og amme liggende og la han ligge i sengen så lenge han hadde behov for det. Må si jeg aldri har hatt særlig til overs for samsoving, men det var det som fungerte her hos oss. Jr sov bedre, mor lå riktignok ikke alltid like behagelig men fikk ihvertfall litt mer søvn. Begynte så gradvis å legge han over i vugga ved hodeenden av senga vår - ikke alltid med like heldig utfall, men gikk seg etterhvert til. Må si at han sov med oss ca 1/2 natta til han var ca 3 mnd så begynte han nesten å kreve å få sove for seg selv. Trengte nok litt ekstra nærhet i den første tiden.. Vet ikke om dette kan fungere for deg, men er kanskje verdt et forsøk..?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Du må bare holde ut er mitt råd! datteren min var også veldig mye våken i perioder.. gjør det noe om han ligger inntil deg om natten da? datteren min sover på kvelden i sin egen seng..men når hun våkner første gang så kommer hun oppi til oss...syns det er kjempe kos jeg... og så små babyer trenger all den nærheten de kan få... på sykehuset sa de at jegbare måtte ta henne oppi sengen og ligge henne inntil meg...da roet hun seg med engang....
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Har ikke så mye gode råd...hadde også amme/ sove problemer i begynnelsen, men ettersom ukene gikk ble det mye bedre.. huff..skjønner at du blir sliten. Melkespreng senker melkeproduksjonen så det er lurt å pumpe seg om du ikke får ammet. Da kan du jo legge melken på flaske og mannen din kan gi gutten din flaske mens du sover ut litt.. det er kjempeslitsomt å ikke få søvn..gode tanker til deg
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 vi praktiserte samsoving sist vi hadde baby. Men denne gangen er jeg så trøtt så jeg "glemmer" at han ligger der...våknet av at jeg snur meg vekk osv....blir litt skremt. Og så virker det som om han ikke ligger å spise liggende, blir bare surr med puppen. Desutten sovner jeg med en gang og glemmer å gi han den andre puppen og så blir det våkning, puppe gnafsisng surresoving osv hele tiden.
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 har fått pumpe sperre... får ikke ut noe med pumpe, selv om jeg tar sånn hormon nesespray. Jeg og mannen snakket om det i sted, og han sa at han skulle nok ikke gitt gutten 100ml i en jafs. poden ligger fortsatt i matkomaen sin stakkars. jeg har nok ødelagt litt for produksjonen min nå, men det tar seg vel opp igjen håper jeg. Må bare droppe flaske med mme.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Aha. Er det derfor du ikke svarer på melding, for du er supertrøtt! Stakkars. Huff. Jeg har som vanlig ingen råd, jeg føler bare med deg og håper at det blir bedre. Tiril vil ikke ligge i egen seng annet enn når hun får slike plutselige innfall av velvilje (sovet der i en times tid nå). Kan huske at vi hadde samme opplegg med henne som du har med puddingen din helt i starten. Men da var vi alle så i koma at vi egentlig bare zombet oss gjennom det. Det gikk greiere etter en uke eller to. Da fant jeg ut at hun faktisk hadde en viss form for døgnrytme, og da gjalt det bare for meg å prøve å følge den (slik at jeg selv fikk litt søvn) og deretter å prøve å tøye den litt for å tilpasse den til min egen. Nå pleier vi å legge oss innen 9 om kvelden og da sover hun (og spiser noen ganger, selvsagt) fram til klokka er mellom 6 og 7 om morgenen, uten de store våkenperiodene. Jeg er også lat og ammer henne i senga vå og lar henne få ligge der. Ellers ville jeg aldri fått sove.
mai mammaen til to Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 skulle si at du kunne jo sove på dagen mens baby sover, men ser du har en til... mye lettere med første baby... hva med å lage til engod stol..eller ha masse puter ev ekstra dyne til å ha bak ryggen.sånn at du kan sitte i sengen? det gjorde jeg... da lå jeg og halv sov mens jeg ammet... av og til sovnet vi begge to.. gikk veldig greit det... pakket både meg og babyen godt inn i dyne og tepper sånn at vi ikke ble kald.. satt godt inni sengen og slik at det ikke var mulig for meg å miste babyen noen steder... husker også de første ukene. hun var våken mellom 00-02 hver natt..og da gråt hun en del..men det ordnet seg etter en liten stund...hadde faktisk nesten glemt det helt... av og til så satt vi oss også på sofaen om natten..la oss godt til rette så ammet jeg mens jeg sov..du må rett og slett bare prøve deg frem....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå