Gå til innhold

Hvorfor bruke vippestol på nyfødte egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?? jeg bare lurer på hvorfor man bruker vippestol på så små babyer? skjønner veldig godt hvis man har kolikk baby eller noe og det eneste som roer er vippestolen...f.eks sånn med vibrering... men hva er vitsen med å plassere dem i den når man helt fint kan legge dem på gulvet? HS sa til meg at de som første begynte å bruke vippestolen ofte plasserte babyene veldig mye oppi der... jeg lurer bare på hvorfor dere bruker det?og ikke ligger babyen på et teppe på gulvet i stedet???

nå er datteren min snart 6 mnd..nå har vi begynt å sitte henne i vippestolen når hun skal spise litt grøt.....ellers så ligger hun på gulvet..og ruller og ruller..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle gjør vel det som er best for sin baby. Jeg syntes ikke noe om å la henne ligge mye på gulvet alt for gulvkaldt her så jeg har henne i lekegrinden. Vi gjør alle forskjellig godt er det.

Skrevet

jeg plasserer kladden i babybjørn vippestolen sin på kjøkkenet når storebror er hjemme ( og pappaen ikke er hjemme og ser til ham) og jeg holder på på kjøkkenet, for å passe på at babyen ikke blir kost ihjel av broren. Derfor bruker vi stolen.

Skrevet

Ligger i vippestolen (liggestol) når jeg dusjer,han er bare 1 mnd. og vi har det gulvkaldt.Ellers bruker vi den ikke.

Skrevet

Jr var vel rundt 1 1/2 mnd når jeg begynte å bruke vippestolen litt (Babybjørn så han lå godt i den i nederste posisjon) Hadde ikke kolikk, kosete storesøsken el noe, men måtte ha avveksling fra å ligge på gulvet og titte. Elsket det også, men var såpass nysgjerrig at han ville ha litt bedre oversikt enn flatt på gulvet. Har aldri likt særlig å ligge på ryggen og det er jo begrenset hvor lenge han klarer å ligge på magen i den alderen.. Med vippestolen oppe på benken ved vinduet kunne han se ut på lyset og storkoste seg mens mamma fikk spist frokost stående ved siden av. Self var han ikke der lenge av gangen - bare små stunder nå og da - men må si at stolen har vært uvurderlig for meg! Da han var rundt 7mnd ville han ikke sitte i den i det hele tatt så nå er den pakket bort

Skrevet

fertila

men koser ikke broren like mye når han er i stolen som på gulvet?kan vel ligge på gulvet på kjøkkenet og?

selvfølgelig er det bra at vi er forskjellig... men med et godt og varmt teppe eller en matte så blir det jo ikke kaldt på gulvet?og en to uker gammel baby er vel litt for liten til å sitte for mye i en vippestol vel?

HI

Skrevet

Jeg setter henne i vippestolen iblant for å bevare forstanden. 15 timer med skriking per døgn gjør noe mystisk med en. Ellers må det sies at jeg nesten alltid prøver å legge henne på matta først.

Skrevet

dodge...

skjønner selvfølgelig at du gjør alt du kan for å få henne til å ikke skrike..og da skjønner jeg det veldig godt...har lest om kolikken til datteren din...får håpe det ordner seg selv..har forresten hørt at sånn vippestol med vibrering er bra for kolikk barn....

Skrevet

Fordi vi har hund.....

Skrevet

plassmangel på kjøkkenet er grunnen. Og så er jeg redd jeg tråkker på ham. Det er bare for å ha et sted å ha ham mens jeg lager mat. Et sted jeg ser han og ikke tråkker han ihjel.

Skrevet

... vi fikk vippestol da knøttet var mellom 1 og 2 mnd en gang, og brukte den ikke hele tiden da. Har en kick and play, som jeg ikke ville vært foruten. Knøttet elsker, og har gjort det helt siden han fikk den, å sitte i den og sparke. De siste par mnd har vi stort sett brukt den til måltidene, men kommer nok til å legge den bort snart. Knøttet blir 9 mnd over helga.....

Skrevet

Har du ikke sett Ikea sine lagringsløsninger? De bruker veggene og taket når gulvplassen er liten. Du skulle hatt en borrelåsinnretning på veggen og så kunne han ha hengt der og pludret. Bare å ta på ham ullpysj. Haha! :)

Skrevet

Helt enig. Vi kjøpte ikke vippestol før han ble over 3 mnd. Da ble han mer og mer sosial, og ville være med der det skjedde til enhver tid. Og det var i sommer, og da var det ikke alltid så lett å få lagt han på bakken eller terassen akkurat. Man får ikke sittet med dem på fanget hele tiden heller. Etterhvert begynte han jo å rulle også, så vippestolen har vært fin når jeg har måttet drive litt rundt omkring og ikke kunnet se på han hvert sekund. Og genial til mating, selvfølgelig. Kort og godt - noen ganger praktisk - og som avveksling når de blir lei av å ligge - men han ligger absolutt mest og leker og ordner på gulvet.

Skrevet

Vi brukte den litt i begynnelsen, men kiropraktor ba oss sette den vekk. Jenten hadde 2 låsninger i ryggen og skrek mye.Nå er hun 3 mnd og sitter der kanskje 5 min pr dag. Det er mest fordi hun storkoser seg i den.

Skrevet

vi har bare brukt den når hun skal spise litt grør..hun er 5.5 mnd...

Skrevet

Verden er nå en gang sånn at ikke alle hører på tøvsnakket til HS, heldigvis, og evner å ta egne slutninger for hva som er best for sine barn.

Martin begynte å bruke vippestolen sin når han var 9 dager og nå sitter han i den om morgenen når han skal skjite (visst nok perfekt stilling for å skjite), når han spiser grøt og når han hjelper meg på kjøkkenet. Vil ikke si det er så mye og han er så pass sosial at han ikke har lyst å ligge på gulvet alene "hele" dagen. Han ligger som regel på krabbematten sin hvis han ikke sitter på fanget og han kan rulle og rulle selv om han har en vippestol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...