Gå til innhold

eggleder-undersøkelse????

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har sjekket egglederne med kontrastvæske? Jeg har egentlig tette eller trange eggledere, og bør nok sjekke hvordan tilstanden ligger an nå etter endt 4. søskenforsøk..... Håpet er at akupunktur kanskje kan hjelpe meg. Jeg har vært gravid 4 ganger nå, men har 1 barn. Er denne undersøkelsen vond? er den ekstra vond hvis egglederne er trange? Får man noe smertestillende? Hvordan får man denne? Jeg skal på "Slutt-samtale"på sykehuset til uken, så jeg skal selvfølgelig sjekke opp litt.... men, er veldig spent på dette. Hvis noen har vært i gjennom denne undersøkelsen under utredningen, hadde jeg blitt veldig glad for noen svar... Jeg har ikke vært i gjennom en lang utredning, siden det hele startet med en graviditet utenfor livmoren. Dette ble fjernet med en laproskopi, siden har det vært prøverør i mange år.... Ha en god helg alle sammen! (trist å lese om dere det nettopp har gått galt med. Jeg mistet sist helg, etter å ha fått positiv blodprøve...! Ikke noe gøy i det hele tatt....) Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6780420-eggleder-unders%C3%B8kelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Jeg kan ikke egentlig hjelpe deg veldig, jeg har lyst til å si at jeg er i samme situasjon, bare TR kommer nå må jeg inn å sjekke egglederne med kontrast. Men av det jeg har lest (både her inne og på div sider på nettet) er det ting som tyder på at det ikke er sånn veldig ok... Derfor ba jeg fastlegen min om en resept på paralgin forte, jeg skal ta en og en halv pille en time før undersøkelsen. Av det jeg har lest er det visstnok vondere dersom egglederne er tette, det bygges opp et slags trykk hvis de er tette fordi kontrastvæsken ikke kan renne "fritt" ut i buken. Har hørt noen beskrive det som sterke menssmerter (les også inne på "slitere" der er det flere som nylig har beskrevet undersøkelsen.

KLem

Hei søsken-håp!

Jeg var gjennom røntgen med kontrast for noen år siden i forbindelse med utredning.Har man åpne eggledere gjør det nok ikke noe vondt,men har man tette er det noe annet. Jeg hadde en tett,og det gjorde vondt. Kan vel sammenlignes med kraftige menssmerter.Men syntes undersøkelsen gikk greit alikevel. Jeg mener jeg fikk en smertestillende tablett som jeg tok føre undersøkelsen. Måtte også vente en halvtime etterpå da noen kan få en reaksjon.Noen kan bli kvalme og svime av osv. Jeg ble litt kvalm men ikke noe mer.

Håper det går greit for deg og trist at du mistet.

Ønsker deg lykke til.

Hei!

Jeg var igjennom røntgen/ kontrast av eggledere for en uke siden. Har ikke fått resultatet enda, men den ene er garantert tett og kanskje den andre også. De som har åpne eggledere har nok en opplevelse av at dette ikke er hverken vondt eller ekkelt (og det er også fort gjort når alt er normalt)

Jeg, derimot, hadde ingen god opplevelse av dette.

Siden minst den ene er tett, var det veldig ubehagelig og vondt. Smerten kan ikke sammenlignes med noe. Det var en ekkel stikkefølelse og jeg ble uvel i tillegg. Men jeg tror absolutt dette kan variere fra person til person. Jeg ble også kvalm og uvel, men dette er også sikkert individuelt.

Hadde jeg skulle gjort det om igjen, ville jeg fått resept på Valium eller noe annet beroligende før jeg gikk inn for jeg var ganske nervøs......

Lykke til- det er uansett godt å få det sjekket!! :o)

Hei.

Jeg har ingen god opplevelse ift.rtg-undersøkelse av egglederne mine! Det er nå mange år siden jeg gjennomgikk denne undersøkelsen. Jeg mener jeg fikk paracet i tillegg til noe å slappe av på i forkant. For meg var det veldig smertefullt da begge tubene er tette. Fikk prikkinger i fingertuppene og store smerter i magen. I tillegg kasta jeg opp som bare det etterpå.

Men dette er meg...det er jo ikke sikkert du reagerer på samme måte heller. Vi er jo forskjellig vi mennesker.

Lykke til, det går nok bra skal du se.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...