Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger på St.Olavs og er 29+2, det er snakk om å forløse prinsessa magen. Hvilken fødsel er best for den lille? Harselv begynnende svangerskapsforgifting, og prinsessa få ikke nok næring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei Hanne.

Det er vanskelig å si hva som er best for akkurat din lille pie.

Sånn alt i alt så er vel en vaginal fødsel det beste for babyene.

Men det kan være forskjellige årsaker som gjør at keisersnitt er det beste i noen fødsler.

Lytt til legens råd du.

Å få et prematurt barn kan by på mange utfordringer, og derfor syntes jeg det var godt å støtte meg til legene og sykepleierne rundt meg.

Ønsker deg lykke til videre. Håper alt vil gå bra med dere :)

Skrevet

Hei! Har ikke noe godt råd å gi deg, annet enn at du bare må høre på hva legene anbefaler. Men, jeg fikk ei jente selv for 2 år og 10 mnd siden, nettopp på St. Olavs. Hun er prematur født i uke 27 +3, og oppholdet ved nyfødt intensiv varte i 12 uker. Har utelukkende positive erfaringer med 99 % av de som jobber der! Utrolig dyktige og hyggelige leger og sykepleiere, som vet å ta vare på hele familien. Tankene er mange i den situasjonen du er i nå, så da trenger du i hvert fall ikke å bekymre deg for personalet der nede.

Ønsker deg masse lykke til med prinsessa i magen og den kommende fødselen! :o)

Skrevet

Hei,

Jeg har hatt to keisersnitt pga svangerskapsforgiftning, begge i uke 32. Var innlagt begge gangene fra uke 27/28. Siste gang forløst ved Rikshospitalet, første gang ved Ullevål. Fikk bekjed begge steder at det var uaktuelt å sette i gang fødselen før uke 34, hvis ikke livmormunningen var veldig moden. Å bli satt i gang kan ta veldig lang tid, og iutgangspunktet er ikke barnet modent for naturlig fødsel. Faren for komplikasjoner er større. Et annet premiss jeg fikk høre fra overlegen fra riksen, var at barnet måtte også ligge i hodeleie. Jeg ønsket inderlig å føde normalt siste gang, men fikk altså ikke lov. Hadde likevel en god fødselsopplevelse med keisersnitt. Jeg vil nok anbefale deg keisersnitt i ditt tilfelle. Synes det er merkelig ar legene i det hele tatt gir deg mulighet for å velge. Det er etter min mening legenes ansvar og ikke ditt.

Jeg ønsker deg lykke til! Du har kommet relativt langt, og det går nok bra i alle tilfeller. Har som sagt gått gjennom dette to ganger, og har i dag to friske og sunne barn, som utvikler seg helt normalt.

Lykke til! Fint å høre hvordan det går med deg fremover også!

Skrevet

Hei på deg, min lille pike er født i uke 27+6 og det var best for henne og bli født med KS, grunnet hun lå i sete. Envanlig fødsel hadde blitt en for stor påkjenning for henne. (pga seteleie)

Ønsker dere lykke til:-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at KS var best, for det reduserte presset på hodet, og minket sjansen for hjerneblødning. Men om det er sant aner jeg ikke.

Skrevet

Hei hanne,

da jeg fødte i uke 29+5 fikk jeg beskjed om at vaginal fødsel var det mest skånsomme for barna, det er jo det naturlige. jeg var fast bestemt på vaginal fødsel, men det ble keisersnitt pga leiet. Jeg har prøvd begge deler, og vil på det sterkeste anbefale å føde vanlig-hvis du har mulighet til å velge. Du kommer deg også mye fortere etter en vanlig fødsel-keisersnitt er noe dritt!!! Jeg hadde fryktelige smerter etterpå, men det varierer jo fra person til person. Uansett-lykke til med nurket- og fødsel! Det går nok bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...