Gå til innhold

diabetes 1....noen flere enn meg som har det her????

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg merket det veldig på blodsukkeret når jeg ammet, Trengte nesten ikke insulin, og hadde nesten konstant føling, men så fikk jeg bare ammet en uke, før jeg måtte slutte pga medisiner..

merker at jeg er mer nøye nå i forhold til å alltid ha med meg noe å spise når vi skal ut, i tilfelle føling på biltur ol.. Ellers blir det jo fint lite tid til målinger akkurat nå, noe som er uvant etter mange måneder med svært streng blodsukkerkontroll.. :o)

Lillegutt er foresten 7 uker.. Hadde du noen komplikasjoner før eller etter fødslen i forbindelse med din dia? jeg fikk svangerskapsforgiftning som gikk over til Hellp.. Legen sa det var en overhyppighet av svangerskapsforgiftning blandt diabetikere..

• 2 uker senere...

Jeg er type 1'er gjennom mange år og har en gutt på 1,5 år. Syntes ikke ammingen påvirket blodsukkeret så mye, og ammet til han var 16 mnd. Tok meg tid til å måle mange ganger også når han var liten, men kjenner følingene ganske raskt og vet at jeg handler rasjonelt selv med et blodsukker ned mot under 2. (Men kjennor også mange diabetikere som nærmest endrer personlighet når de har føling, da hadde jeg blitt mer nervøs...). Hvis man er vant til å gå med lave verdier er det kanskje lurt å heller legge seg litt høyere akkurat i denne perioden ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...