Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at man blir frarådet å ta bobdlebad når man er gravid? Kan forstå det når det gjelder offentlige bad pga bakterier etc. Men bør man også avstå fra det hjemme dersom man har boblebad hjemme?

Vet det høres teit ut, men kan det være alt for bråkete for babyen i magen mot slutten av svangerskapet?

Bare lurer da vi straks flytter inn i ny renovert leilighet og jeg har endelig fått drømmen min oppfylt, nemlig eget boblebad :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt pga bakterier hjemme også, pluss at man kan risikere blodtrykks fall..

Er ikke noe problem med "bråket" :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Vet du noe om hvorfor man eventuelt kan risikere blodtrykksfall? Hva som gjør at man kan risikere det?

Skrevet

Hmmm.. nei, egentlig ikke. Men har nok med trykket i vannet og gjøre.. Var ikke så lur at jeg spurte jordmor om hvorfor.. hehe

Skrevet

Vi har boblebad hjemme, og siste to- tre månedene har jeg tatt boblebad både alene- og med mannen min minst èn gang i uken. Vi har også satt istand badstue her, og tatt det noen ganger. Tror vel ikke det er særlig mye farligere enn vanlig badekar, og jeg stoler på min egen både intimvask og vask av bad/ badekar generellt..

Vi har badekar med både luft og vannmassasje, og luftmassasjen kobler jeg ut, for den syns jeg er ubehagelig. VAnnmassasjen blir jo brukt som smertestillende ifm fødsel, og den syns jeg er nyyydelig!

Dessuten er det en finfin måte å koble av. Og om tre- fire mnd nå, så er det jo ikke mye tid vi får sammen til sånne ting :)

Skrevet

Jeg går på spa en gang i uken ca, og tar da offentlig boblebad hver gang og koser meg med det. Tar ikke badstu da...

Forrige svangerskap tok jeg boblebad tre ganger i uka helt til tre uker før termin og det gikk supert. Hjalp masse på bekkenog ryggplagene:)

Jordmor og lege sa bobl i vei, bare ikke bli for varm,drikk nok vann, ta pause og ikke gjør det etter slimproppen har gått.

Så kos deg med boblene sier jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...