Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har fryktelige smerter i rygg og bekken. Kan nesten ikke sove om natta, må opp å gå i en time om gangen. Dette er selvsagt veldig slitsomt. Jeg trenger hjelp til å stå opp og å kle på meg. Å gå på do er et mareritt! Kan omtrent ikke gå, selv om jeg har krykker. Spiser pinex forte og paracet, men det hjelper ikke.. Er det slik det er å ha bekkenløsning? Hva slags symptomer har dere, og hvordan takler dere hverdagen? Jeg holder på å gi opp..
MammaDilla Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Er du i arbeid`? Få deg en sykemelding, rekvisisjon til fysikalsk behandling og et bekken belte!! (fås på diverse apotek) Ellers skal du være obs på at pinex forte kan gi forstoppelse. Og det kan også forsterke smerten dersom du får det. Jeg har ikke så ondt som du beskriver, men sliter en del. Husk små skritt og hold beina samlet når du sitter og reiser deg, samt ha en pute mellom beina når du ligger.. Huff.. syns synn i deg! Lykke til! Klem
kristin2 Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Hei! Jeg har bekkenløsning selv, men langt i fra så alvorlig som du har. Jeg kanha problemer med å gå og har daglig smerter, men har så langt klart meg uten krykker og smertestillende. Går jevnlig til behandling hos fysioterapeut og skal begynne med vanntrening i varmtvannsbasseng neste uke. Jobber for tiden også bare 60% (kontorjobb). Dersom du ikke allerede er i gang med noe behandling så anbefaler jeg deg å begynne med det. Ønsker deg riktig god bedring
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Er ikke i jobb, heldigvis! Er usikker på om det er bekkenløsning, for jeg har en sykdom som kan gi liknende symptomer. Var på legevakta i dag, og legen kunne ikke si om det var bekkenløsning eller det "vanlige" som kan komme til tider.. Får ta meg noen behandlinger, men den manuelle terapeuten jeg går til liker ikke å behandle gravide. Han tør ikke. Merkelig fyr.
tuppen og lillemor Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 hei,jeg lurer på om jeg har snev av det, vondt når jeg ligger på rygg og skal løfte litt på beina, for å snu meg, får også av og til kjempe stikkninger opp i greiene, og av og til når jeg skal sitte meg ned, akkurat som jeg setter meg på en kniv. men om det er det jeg har vet jeg ikke, men hvis det blir verre kan det nok være lurt å kontakte fysorteropaut.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Heia! Hvor langt er du på vei? Jeg fikk problemer i uke 8, i bekkenet på venstre side, samt ryggen. I perioder klarte jeg ikke å gå, det kunne låse seg og jeg ble stående å hylskrike, så vondt at tårene sprutet , og jeg så skikkelig svart på det. Nå er jeg over halvveis, og det har blitt mye bedre. Jeg går ikke så mye fordi jeg tidligere har gått litt i gode perioder, og da har det blitt verre igjen. jeg svømmer, og er på spinning av og til. jeg gikk til manuel terapeut et par ganger, ble anbefalt å kjøpe sånn stor ball, og sitte på den og trene balanse samt stramme nedentil og holde, typiske stram-opp-øvelser. Nå løfter jeg rompa/rygg hver kveld noen ganger og strammer, samt prøver å gjøre litt andre øvelser. å sitte i lenestolstilling prøver jeg å unngå for da blir det verre. Smertene jeg hadde var som hekseskudd, problermer med å snu/vende reise meg. Livredd for at det skal komme tilbake for fullt igjen. har fått angst for å gå, litt synd siden det hadde vært fint å ta en daglig gåtur, men går litt av og til, men prøver å gå veldig riktig da, og ikke bære tungt. Håper det roer seg for deg også for jeg vet hvor jævelig det er. Har ei venninne som også slet i starten, men hvorpå det roet seg. Ingen som ville stille bekkenløsning som diagnose på meg, men terapeuten mente det var bekkenet og ikke ryggen. Isjalgi-falsk isjas kalte legen det.Begge de sistnevnte tingene er lettere å få når man er gravid. Forskjellen er at isjas går helt ned i foten, mens isjalgi går fra rompa og ut i låret. er ganske diffust og tror det skal litt til før man får diagnosen bekkenløsning. God bedring! Februarbarn
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 kan høres ut som isjas smerter kan også være bekkenlåsning like vanlig som bekkenløsning
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 Hei. jeg er 25 uker på vei. Må gå mye for å holde meg frisk til vanlig, og det bruker stort sett å hjelpe. Men ikke i dag. Har gått en del, og det har ikke vært bedring i det hele tatt. Nå ligger jeg på sofaen med varmepute og synes synd i meg selv Mannen er heldigvis svært hjelpsom, og 4-åringen også. Hjelper mamma med å kle på støvlene hennes. så søt, atte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå