Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Har innmarri lyst på en tur på byn. Innmarri lyst til å ta meg noen drammer og kanskje en røyk. Men jeg pleier å få sånn fylleangst og er så redd for at jeg angrer etterpå. Kommer jo NOK tid (maaaaange år) etter at jeg har sluttet å amme til å feste og innta litt alkohol. Lillemann er bare 6 mnd og jeg ser på meg selv som veldig "skikkelig" (ikke ment som å støte, men forstå meg rett). Han ammes 1-2 ganger pr natt. Tar flaske (lenge siden jeg har prøvd nå da). Hvor lenge bør jeg vente til jeg gir han pupp igjen da? Sett at jeg drikker rundt 5-6 halvlitere. Hva mener dere? Unødvendig å dra på byn så tidlig? Og jeg vil ha ærlige svar, innlegget er ikke skrevet i den hensikt at jeg vil ha "støtte" til å dra ut altså.
BettyBoob Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg tok meg en tur på byen da sønnen min var 3,5 mnd. (Sendte sikkert 5 mld til søsteren min som passet ham i løpet av kvelden...) Han fikk flaske av henne til jeg kom hjem. Jeg ammet da delvis, men ventet til langt utpå neste dag før han fikk pupp. De sier at kan du kjøre bil, kan du amme. Gikk helt strålende, bortsett fra at jeg var trøtt som en strømpe dagen etter fordi han skulle jo ikke sove til klokken 12 selvsagt...(noe jeg hadde trengt!!) Har bare vært ute en gang etter det, og han er nå 7 mnd. Ta deg en tur ut og kos deg. Så lenge han tar flasken, og du føler deg klar ser jeg ikke noe problem.
Expat Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Du kan drikke øl og vin som du vil (men ikke bli full, 3-4 drinker (=0,3 Løl) innabords til enhver tid er maks når man ammer) når barnet er over 6mnd. Husk at man er "billig i drift" etter en lang nykter periode.... Og man må være i stand til å håndtere barnet (bra om far/barnepasser er edru da, i tilfelle man må på legevakta, hehe, festlig situasjon...) Det som kan skje når man får for mye er at utdrivingsrefleksen på en mystisk måte forsvinner. Og det er jo ikke noen morsom situasjon.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Kom deg på fest, og det med god samvittighet:) Det er da helt normalt å ta seg en fest når baby er 6 mnd!! Jeg gikk på fest da eldste var 3,5 mnd, denne gang har jeg ikke kommet så langt enda for han tar ikke flaske( er snart 4mnd). Men har skrekkelig lyst!! Det bør gå 12 timer fra du slutter å drikke til du ammer igjen:) KOS DEG!!
så var vi 4 Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 http://www.mozon.no/kvinnehelse/gynekologi/alkohol_under_amming I utgangspunktet synes ikke jeg babyen tar skade av at mamma drar ut på byen og koser seg, men alt med måte. du skal jo kunne ta deg av lillingen hvis noe skulle hende.
#gurimalla# Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Åh..vi er da så forskjellig vet du.. Noen mener det ene og noen det andre. Hvis du føler for å ta deg en tur på byn,og tenker mye på det,så gjør du det.. Jeg har ei jente på 9,5 mnd. og har enda ikke vært på byen. Men det er fordi lysten ikke er der rett og slett!!! men den kommer nok, og da skal jeg ta meg en tur.... Med god samvittighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå