BettyBoob Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Gutten min er 7 mnd, og han griner på nesa og brekker seg av omtrent alt jeg gir ham! Ikke vil han ha grøt, ikke middagsglass, ikke brød med leverpostei etc... Det eneste han liker er fruktmos!!! Og melk selvsagt... Er ikke fare for vekta, han er 10,2 kg og 74 lang, men jeg blir litt frustrert, føler at han bør begynne å spise litt "ordentlig mat" snart! Noen med forslag??? Tas i mot med takk.....
Gayza Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Har litt av samme problemet med minsten. Han er bare 6 mnd ennå, men vi har så vidt begynt med litt grøt for å begrense antall amminger litt. Prøvde litt forskjellige grøter, men han brakk seg nesten. Det var ikke godt nei. Så for å teste at det ikke var konsistens men smak han brakk seg av så fikk han en kveld grøt med litt sukker i. Det gikk ned på høykant gitt :-) Men jeg vil jo ikke sukre grøten hans. Så i kveld blandet jeg grøten hans med fruktmos, og det gikk ned. Ikke like godt som grøt med sukker, men mye bedre enn grøt uten noe. Jeg skal også prøve litt malt i grøten. Det er søtt og mageregulerende. Det er bare å prøve, prøve igjen og igjen og igjen. Siden det ikke er noe problem med vekta (det er det ikke her i gården heller gitt hehe) så behøver du ikke stresse med det.
flypapir Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Er ikke lett det der... Er nok veldig uvant å skulle begynne å spise sånn rar mat.... Du kan jo kanskje prøve å lage noe middagsmat selv? Prøv deg litt frem. Vesla her likte godt potet med en dæsj leverpostei! Er mange muligheter... Du kan jo også prøve å dyppe brødskiva i fruktpureen, da blir den bløtet opp samtidig som han får noe han liker... Er bare å bruke fantasien, prøv ulike middagsglass (hipp sin med nudler og skinke er en slager her!), så finner han nok ut av det etterhvert skal du se! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå