CiljaS Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Hva gjør dere jenter? Vi har dusjkabinett, vaskemaskin toalett og vask og en liten plass der det egentlig ikke er plass til noe. I såfall ikke et stellebord. Vi er litt i tvil om hvordan vi skal få stellesituasjonen til. Vi kan ha en stellematte på vaskemaskinen men er ikke plass til en badebalje oppå. Å plassere baljen i dusjkabinettet og ligge på kne å bade babyen er alt for tungt. Dere andre som har små bad hvordan løser dere det? Takknemmelig for råd!
Lillnita "Høygravid" Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Vi har heller ikke plass til stellebordet på badet, men har funnet ut at jeg bare får sette badebalja på kjøkken bordet og ta stellet der inne. Det er hvertfall den beste løsningen jeg har kommet på, har jo tilgang til både vann og avløp der inne også. =)
Zummi Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg tror jeg ville satset på stellepute på vaskemaskinen og laget et slags stativ som gjorde at jeg kunne ha badebalje i passende høyde inni dusjkabinettet. (noe krakklignende med hull i hvor balje passer inn). Ellers så finnes det et ferdig stativ til tummytub (som mange skryter opp i skyene) som gjør at den kommer høyere opp
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Kan du ikke kjøpe en tummytub eller vaske barnet i vasken? Tror det er mange som faktisk har brukt vasken til det.
Zummi Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Vår tøtte må nok finne seg i å plaske i vasken den første tida
CiljaS Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2006 Takk for kjappe svar! Lage et stativ ja.. hmm.. får nevne det for samboer.. :)Tummytub har vi sett på og den synes jeg er litt merkelig. Vasken vår er for liten til å bade ham i. Kjøkkenet er også vurdert men føler det blir litt kaldt?
Lillnita "Høygravid" Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 Ja det kommer vel an på hva man bruker til oppvarming i huset, her har vi ved ovn og åpen løsning inn til kjøkkenet, så det skal nok bli godt og varmt for lillemann og bade der inne også, er jo bare å fyre litt ekstra før kvelds stellet =)
Mrs. Bouquet Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg synes også tummytub er merkelig, men har alikvel god tro på den. Har du sett filmen? http://www.tummytub.no/tummytub-da-293.aspx
¤mamma¤ Skrevet 21. oktober 2006 #9 Skrevet 21. oktober 2006 Vi har heller ikke plass på badet, så vi kjøpte en stellekommode-med badebalje:) Tror det kommer til å funke kjempebra!
litagod Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 man kan kjøpe sånt brett som man har inntil veggen som man bare slenger ut når man steller og heiser opp igjen etterpå. sånn som man bruker å ha på off.toaletter vi har god plass og stellekommode med basseng i og vi har aldri brukt det bassenget likevel, den første tiden plasker de godt i vasken og etter det er det bedre med balje på gulvet der alle kan kose seg! det eneste som er greit med stellekommode er at alle klærne er der, men det kan man jo ta med seg. så har vi sånn greie som er festet i taket og dingler ned hvor man har bleier og kremer, husker ikke hva det heter, men det tar jo ingen plass.
Bellen Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Vi bor i en 2.roms og er på husjakt, men det ser ut til å drøye med flytting til etter at den lille har kommet. Badet vårt er altfor lite til å ha noen form for stelleplass, og vi har tørketrommelen på toppen av vaskemaskinen og kun et dusjkabinett. Det eneste rommet i leiligheten som vi evt. har plass til et stellebord er i stua, men jeg har ikke lyst til å ha noen vannsøl der så vi må nok finne på noen form for stativ i dusjkabinettet på oss også. Det blir nok litt ommøblering før vi har fått alle baby tingene på plass
Mayken Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 Vi har også lite bad med dusjhjørne, vask og do. Vi skal ha en stellekommode på gjesterommet og så har jeg kjøpt inn badebalje til å bruke på badet. Blir vel til at vi plasserer den på gulvet utenfor dusjen når vi skal bruke den. Ellers så kan vi jo benytte oss av kjøkkenet.
Lykkelitenmin Skrevet 22. oktober 2006 #13 Skrevet 22. oktober 2006 Vi og har lite bad, så det blir stellebord som henges opp på veggen, og en balje i dusjkabinettet. Men "litagod", eller noen andre, husker du hvor dere kjøpte det stativet som kan henges i taket? Og evt. pris? Har sett bilde av noe sånt, men kan ikke finne annonsen igjen.
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 22. oktober 2006 #14 Skrevet 22. oktober 2006 Vi har også lite bad, og har funnet løsningen med å kjøpe et stellebord/kommode fra ikea: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=16&productId=47948&langId=-14&categoryId=16255&chosenPartNumber=S89809324 Og den står i stuen. Vi kommer til å kjøpe en liten plastikk balje som skal stå på kjøkkenet når babyen skal bades. Tror det kommer til å funke veldig greit...For oss i alle fall
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 22. oktober 2006 #15 Skrevet 22. oktober 2006 hmm..funket ikke helt den linken, prøver igjen jeg da... http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=16&productId=47948&langId=-14&categoryId=16255&chosenPartNumber=S89809324
moby dick Skrevet 22. oktober 2006 #16 Skrevet 22. oktober 2006 Hadde det slik med førstemann. Da kjøpte vi et oppslagbart stellebord med "badekar" inni. Det plasserte vi inne i dusjkabinettet-fungerte kjempefint. Litt trangt, men det var jo bare å slå det sammen etter bruk. Lykke til med stellinga!!
litagod Skrevet 22. oktober 2006 #17 Skrevet 22. oktober 2006 det var en venninne av meg som kjøpte det og jeg vet ikke om hun kjøpte det på IKEA eller en babyspesialistbutikk. dersom dere har begge deler der du bor kan du kanskje undersøke, kanskje babybutikken kan bestille opp dersom de ikke har!?
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 22. oktober 2006 #18 Skrevet 22. oktober 2006 Vi har ikke lite bad, men kjøpte likevel balje på stativ, og stellematte som vi har på en benk på badet, ev. på vaskemaskina. Det fungerer veldig greit. Nederst på denne siden ser du balja og stativet. Ikke dyrt heller. Og balja er stor og god! Med propp. http://www.rudo.no/index.php?g=Stellebord Ev. vegghengt stellebord er genialt. Søstern min hadde det på et veldig lite bad.
afrodite79 Skrevet 23. oktober 2006 #19 Skrevet 23. oktober 2006 vi har et sånt lite bad, tenkte å ha stellematten oppå vaskemaskinen og et sammenleggbart stativ til badebaljen. Tror dette skal fungere greit:)
jakm80 Skrevet 23. oktober 2006 #20 Skrevet 23. oktober 2006 Vi har kjøpt et skap på Ikea som vi legger stellematten oppå. Har i tillegg kjøpt balje for da kan du ta ungen direkte fra baljen og legge på stellebordet i stedet for å legge ned lokket og olle med det. Har hørt at mange som har stellebord med balje i, tar baljen ut etter en tid for det blir litt styr, men jeg har jo ikke prøvd det ut enda da...
KMB Skrevet 23. oktober 2006 #21 Skrevet 23. oktober 2006 Mine tre har alle blitt vasket i vasken. Mye greiere enn badekaret på stellebordet. Når de ble litt større har vi hatt en liten balje i dursjen. Vi har videre hatt en stellematte liggende på gulvet. Kjempesmart. Med småsøsken som roper, ting man glemmer i ammetåka er det ikke farlig å gå fra babyen et øyeblitt!! Anbefales på det varmeste :-)
msbu Skrevet 23. oktober 2006 #22 Skrevet 23. oktober 2006 Da vi fikk nr 1 hadde vi også et lite bad (liten sokkelleilighet). Vi valgte å kjøpe sånn stellematte for å ha oppå vaskemaskina, helt greit. Til bading brukte jeg faktisk balje som jeg satte på golvet utenfor dusjkabinettet. Jeg kunne da bruke dusjen til å fylle den, og jeg tømte bare vannet rett inn i dusjkabinettet etterpå. Samtidig hadde jeg "god" plass til meg selv under selve badeseremonien.. Da junior var 3 mnd gammel, flyttet vi til en egen leilighet, med stort bad. Jeg syntes ordningen med stellematte på vaskemaskina var helt topp og fortsatte med dette også der. Badingen ble etterhvert foretatt i vårt badekar, med eller uten baljen. Samme løsning valgte vi da vi fikk nr. 2, og når sant skal sies har jeg faktisk aldri savnet stellebord med babybadekar. Jeg har vært veldig fornøyd med den løsningen vi først valgte. Nå venter vi nr. 3. Vi bor i ny enebolig, og har ikke lenger vaskemaskina på badet. Jeg har derfor måttet finne en ny løsning for stell av babyen, og denne gangen har vi kjøpt en stellekommode på IKEA. Den gir god plass til stell, men inneholder ikke badekar. Jeg satser derfor nok en gang på å ta i bruk baljen, enten oppi vårt badekar, eller på badet oppe, i eller utenfor dusjkabinettet. Selvsagt kan det være noe tungt å sitte på kne og bade babyen, men jeg velger det, framfor å sette baljen på et høyere punkt, for det er lettere å få tømt ut vannet når baljen står rett utenfor dusjen. Det er mye tyngre å løfte/flytte på en balje full av vann... Til tross for at jeg har sittet på golvet, har jeg kost meg ved hvert bad jeg har gitt mine babyer )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå