Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg venter nr to snart, og babyen skal arve sine klær fra storesøster som blir året eldre. Skal vaske klærne klar til bruk snart. Da jeg fikk nr 1, så var jeg så obs på å vaske klærne hennes for seg selv, alle sa at det var viktig å ikke vaske babyklærne sammen med våres. Nå, som sagt, kommer nr to snart, og er det virkelig nødvendig å vaske klærne til babyen for seg selv? Samt at den skal ha egne håndklær, kun til babybruk? Hva gjør dere? Jeg ser for meg liksom å vaske klær opp og ned i mente her...
*Kleopatra Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Hehe, nei, det har vi aldri gjort her... Tror virkelig ikke det er nødvendig.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Har faktisk aldri hørt at det er nødvenig å vaske baby tøyet og vårt tøy hver for seg. Har det egentlig noen betydning, de blir jo vasket? Jeg bruker nøytral vaskemiddel og skyllemiddel til all tøyvask her i huset.
*Magic* Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg vasker ikke babyklærne for seg selv. Har heller aldri hørt at det er noe man bør gjøre. Han har egne kluter og håndkler, men vasker også dette sammen med våre kluter og håndkler.
Mammaen til E.S. Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Har aldri jeg heller hørt. Vasker det sammen men bruker neutral vaskemiddel, uten parfyme.
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 hehe...her går alt til barna på 60 grader og er det noe av vårt tøy som tåler 60 så er det med også.
Expat Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 Vel, hos oss fikk barnet utslett av å kose mot vår genser som var vasket i vanlig vaskemiddel, dermed byttet vi alt vaskemiddel til sensitivt og vi trengte ikke å vaske separat... Hadde jeg visst dette, hadde jeg byttet til sensitivt en mnd før fødselen og ikke etterpå, for da hadde vi spart en del salve...
Luca Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 Etter at vi fikk småbarn i hus, har vi gått over til Neutral vaskemiddel og skyllemiddel. Så hvis det er pga vaskemiddelet skjønner jeg hva du mener. Vasker noen få maskiner med "vanlig" Omo Color, fordi storesøster på 17 år syns det lukter så kjipt av Neutral...eller mangel på lukt da:-) Så tar feks hennes klær og sengetøy med det, og resten med Neutral..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå