Gå til innhold

Å lekke fostervann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man egentlig at det er fostervann man lekker, når det blir vått i innlegget...?

Har vært plaget med mye utflod i hele svangerskapet, men i det siste synes jeg det har blitt mer "vått". Har begynt å lure på om jeg lekker litt urin, for det som er i innlegget er litt gult (kan jo være utfloden), og så syns jeg det lukter litt tiss...

Huff, ekkelt og pinlig spørsmål, men må jo spørre...

Var forresten litt plaget med at jeg lakk litt urin etter forrige fødsel, retta seg opp igjen etter noen uker, men kan jo hende det er dette som skjer litt tidligere nå da...

Hvordan kan man se at man har lite fostervann, evt lekker? Kan man se det på en vanlig ul, eller innvendig...?

Er forresten 31 uker nå...

Akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det lukter som urin, er det mest sansynlig det også. De sier fostervann lukter mer emment eller som sæd.

Mengde fostervann kan måles på en vanlig ultralyd ja. Jeg har litt lite, og går til ekstra ultralydkontroll på grunn av det.

Håper det hjalp litt i alle fall

Skrevet

Det kan de sjekke ganske kjapt på føden. Er det ikke ganske viktig å vite om det fostervann eller om det er utflod....? De sjekker det med en liten bomullspinne hvis jeg husker riktig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...