Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 jenta mi skriker innmari om kvelden. og hun er generelt litt mer sutrete enn andre babyer til vanlig også. men hun har sine lyspunkt hun også! smiler og tuller, og leker med leker og følger med osv. Men er altså litt mer sutrete enn vanlig. Hun sover hele natta så jeg ville jo tro hun fikk nok mat. 8-10 timer i strekk. Men når jeg har pumpet meg får jeg bare ut ca 30-40 mill. fra hvert bryst. Og da går jeg fra det ene til det andre, og tilbake. Venter jeg noen min og fortsetter kommer det gjernest litt mer igjen,20 mill eller noe, men er ikke så ofte jeg orker og drive på så lenge heller. Tidligere pumpet jeg ut ca 100 mill. fra hvert bryst, for å fryse. Hvorfor går det ikke lengre? Jeg merker også at jeg ikke lekker like mye, jeg hadde jo fulle ammeinnlegg før, og nå er de så godt som tørre. Hun er 3 mnd gammel, dette begynte jeg å merke jeg for ca 3 uker siden.. Helsesøster sier hun er nok grinete om kvelden fordi hun sover heeele natta, og derfor lite om dagen, og da blir hun naturligvis veldig trøtt på kvelden igjen. Hun hadde gått opp 400 gram på 5 uker. Helsesøster sa ingenting på det. Jeg følte det var så lite.. Mister jeg melken min? Hva kan jeg gjøre for at den skal komme tilbake? Hvor får jeg kjøpt ammete? Jeg ammer oftere enn andre, ca nesten hver time eller hver andre time legger jeg henne til puppen, det har jeg alltid gjort. Hvis ikke hun sover, eller vi er ute i vogn da, da blir det lengre tid mellom hvert måltid. Jeg har venner som har faste rutiner og tider på mat, og synes jeg gir alt for ofte. Men når hun vil ha, skal hun ikke få? Kan det ha noe med at jeg gir i "hytt å pine"??
Babykilo Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg er i samme situasjon, men min gutt er 5mnd, så vi har begynt med grøt. Drikk vørterøl og kjøp amme-te på apoteket, helsekost eller Helios butikker. Drikk og spis og hvil. Det er nok de rådene man kan gi. Blir det ikke bedre hadde jeg prøvd å gi littegrann tillegg, men snakk med hs omk det i så fall.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Ammete har de på helsekostbutikker og apoteket. Når legger hun seg om kvelden? Kan du pumpe før du legger deg hvis det da har gått noen timer siden hun sovnet? Er det aktuelt for deg å ta en pumpings midt på natten for å prøve å øke produksjonen? Bruker du elektrisk pumpe? (Hvis ikke vil jeg anbefale det. Jeg fikk aldri noe særlig ut med en manuell pumpe men med elekstrisk fikk jeg ca dobbelt av det jeg ellers ville fått.) Hva med å pumpe det ene brystet om morgenen og gi av det andre? Og gjerne repetere dette et par ganger for dagen. Jeg begynte tidlig å gi pumpet melk til kveldsmåltidet (ca 7) da jeg følte at jeg hadde lite melk på denne tiden. Så pumpet jeg meg igjen kl 11 før jeg gikk og la meg. Sørget også for at jeg drakk en liter vann på kveldstid. Lykke til videre!!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg anbefaler ikke tillegg da dette virker mot sin hensikt. Brystet tror da at behovet er mindre fordi det blir overtatt av erstatningen, men som Helene sier, snakk med HS hvis du tror det trengs.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 hun sovner i ni-ti tiden. Enkelte ganger har jeg vært våken til rundt ett to. Følt at puppene er sprengt, å tenkt at siden jeg først var våken kan jeg like gjerne ta en puping. Og så kommer det kanskje ut 50 mill tilsammen. Har manuell pumpe. Den har virket kjempebra tidligere. Har fått ut masse. men takk for tipsene, skal kjøpe ammete, og spørre helsesøster hvis det blir verre. og drikke vann. kan det ha noe med at jeg har begynt å drikke kaffe igjen? det er jo vanndrivende?... takk for tips uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå