bjørnebær Skrevet 21. oktober 2006 #1 Del Skrevet 21. oktober 2006 Når de er på ferje, flyplass o.l. lar de barnet få krypa rundt på golvet? Og i så fall kva gjer det når (om) det reisar seg etter andre sine bein? Drar i skolisser? Byrjar å leika med framande si handveske? Set seg under andre sitt sete? Og slikt? Veit ikkje om de kjennar dykk igjen men her er det i alle fall mange av slike situasjonar (tar ofte ferje).. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6775435-desember-sosiale-vesen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #2 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg tar han vekk, hvis ikke vedkommende sier han kan få lov. Når de er så små som nå, så synes vel de fleste at det er ok. Men når de blir større så kan det fort bli litt voldsomt. Kjenner jeg blir litt irritert hvis foreldre lar ungene sine herje fritt på ferja eller hurtigbåten. Hadde en gang en gutt bak oss, var ca 7-8 år. Han løfta den ringen nederst på bordbeinet, og slapp den ned. Metall mot metall høres ikke særlig fint ut... Foreldrene sa ingenting, og han fikk lage spetakkel hele turen. Tar ca 50 minutt. Til slutt sprakk noen andre, og ba gutten holde opp. Tror ikke foreldrene fikk med seg at gutten fikk tilsnakk en gang. Grrrrr Men det var jo ikke samme sak som du spurte om da..... Men, men, siden du kjeder deg på lørdagskvelden, så har du litt å lese her, hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6775435-desember-sosiale-vesen/#findComment-6775807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjørnebær Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 21. oktober 2006 Heldigvis er han ganske fredeleg der han puslar rundt og utforskar verda. Og i alle fall er han mykje fredelegare enn om me skulle ha tvinga han til å sitja i ro.. Og dei fleste smiler jo tilbake og slikt .. men enkelte episodar kan gjera ei mor litt flau… For sjølvsagt er det ikkje den middelaldrande kvinna som sit der og lokkar på han han går bort til – det er typisk mannen med frakk og stresskoffert … :-) Og ja – meininga er i alle fall den - at han etterkvart skal læra seg å sitja i ro på plassen sin.. Ungar som har sisten og sånn på ferja er ikkje alltid like sjarmerande.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6775435-desember-sosiale-vesen/#findComment-6776322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M&Ida Skrevet 21. oktober 2006 #4 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det kommer alt an på. Jeg er ikke så nøye på det jeg, men BRÅK gidder jeg ikke. Hverken fra mine egne eller andres. Har flydd mye med førstemann og hun er supersosial og kontakter gud og hvermann. Men de fleste synes hun bare er sjarmerende. Plukker henne med meg hvis jeg ser mennesket hun kontakter ikke er spes int. En gang vi skulle fly, fikk vi gå ombord først. Satte meg inners og hun fikk sitte i midtsetet. Skulle ha henne på fanget, men tenkte hun kunne herje litt i eget sete hvis d var plass. En av de første som kom ombord etter oss satte seg på det ytterste setet. Herregud, det var fult av ledige plasser, men hun skulle sitte ved siden av oss. Greit det, tenkte jeg. På eget ansvar. Hun valgte det selv. Dama hadde langt hår oppsatt med spenne og briller. Og hårting og briller er jo KJEMPEinteressant for sånne små:-) Hihi..... så det endte med at min supersosiale Ida ville GJERNE sitte i hennes fang under turen og leke med briller og hårspenne:-) Måtte nesten le litt for meg selv. Heldigvis godtok hun det meste. Kunne vel nesten ikke annet som hadde valgt å sette seg der:-) Nå er hun snart 3 og prater og hilser fortsatt på alle og enhver. Ser ut som om Even blir samma typen, for han kryper bort til alle han også. Vel, de er iallefall kontaktskapende. Akkurat som søte hundevalper:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6775435-desember-sosiale-vesen/#findComment-6776871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå