Gå til innhold

Sårende kritikk fra svigermor... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har vært barnevakt for sønnen vår i går kveld, og hun sov over hos oss i natt og tilbragte mye av dagen i dag hos oss for å få tid med barnebarnet sitt. Det er naturligvis veldig hyggelig, og gutten min likte seg også :)

Jeg er ei stor jente og har alltid vært det. Svigermor er en "fisefin" dame som bor på Frogner, har fin jobb, dyre klær osv. Jeg er 10 uker på vei med mitt andre barn og har allerede fått mage. (jeg er dog gått ned ca 4 kg disse 10 ukene pga kvalme, så magen er ikke pga stratos lissom!!) Svigermor har kommet med småstikk i hele dag, og nå som hun har dratt, sitter jeg igjen og føler meg egentlig jæævlig dårlig behandlet. Vanskelig å "riste det av seg" og ikke la det gå inn på en. "Du må ikke glemme å mosjonere da..." "Du er jo bare 10 uker på vei og man får jo ikke tydelig mage allerede da!" (jeg spurte om hun ville ha sjokoladepudding med vaniljesaus til dessert, siden dette er favoritt desserten til poden) men da fikk jeg til svar *fnys* "nei, jeg som er opptatt av figuren spiser ikke slikt" Denne typen kommentarer har det kommet utallige av i dag, og jeg syns det er forbanna dårlig gjort.

Hvordan skulle det være hvis alle var like sneversynte som henne? Begreeeedelig!

.... lette hodet og hjertet litt her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde min svigermor sagt noe slikt hadde jeg sagt i fra...

"jeg vet jeg er overvektig"..men DET er faktisk IKKE din sak....så lar vi dette være nÅ! .....grrrrr..

Frister å smelle slike folk i hodet med en hammer..banke litt vett i skallen på dem...

Er så glad for at jeg har en snill og go svigermor som liker meg...

Selv om sønnen hennes (les : sambo) kan være SINNSTYKT teit til tider..hehe...

:o

Skrevet

Uff, det er vondt når sånt kommer fra de nærmeste.

Mitt beste råd er å la det gå inn det ene øret og ut det andre. Har hun ikke noe bedre å si så har hun virkelig et problem. Kanskje hun har dårlig selvtillit og prøver å hevde seg selv ved å stikke andre.

Hallo, du er gravid! Mage kommer så forskjellig på oss alle.

Jeg er førstegangsgravid nå og fikk mage kjempefort. Er i utgangspunktet ikke stor, men magen kom omtrent fra dag 1 syns jeg. Er i uke 25 nå og dersom jeg slekter på moren min kommer jeg til å bli ganske stor i løpet av graviditeten.

Det er naturlig å få mage samt bli litt bredere etc når man er gravid. Når magen viser seg er så forskjellig og det er jo ikke noe mer riktig med mage i uke 10 enn i uke 20. Nei, ikke bry deg om henne.

Har du forresten snakket med mannen din? Håper virkelig han kan ta deg litt i forsvar dersom svigermor kommer med sånne kommentarer når han også er i nærheten.

Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld og ikke vær lei deg. Du er garantert en flott jente og mamma :)

Klem fra meg

Skrevet

Jeg hadde faktisk tatt igjen med samme mynt. Jeg har begynt ta igjen så ofte jeg har mulighet. Må si at jeg også har fått et par kommentarer ute.... da har jeg tatt pent tilbake, samtidig som det er spydig. En som glante og hvisket om meg ute, tok jeg igjen så det ble applaus... I den situasjonen hentydet jeg til at sauen måtte savne ulla si.. dama hadde en elendig permanent.. Og jeg sa høyt BÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ.

Finn slike saker om svigermora di, og ta tilbake. Ikke finn deg i at hun gjør slike ting. Nevn at hun har fått mer rynker, at hun ikke har så flott kropp som hun tror... Og sier hun noe om at hun da blir såret, da svarer du:da vet du kansje hvordan jeg har det når du driver slik med meg?!!!!.

Jeg håper virkelig du ikke er lei deg og tenker på dette hele tiden, for du fortjener ikke slikt. Hev deg og ta nesa i sky... Denne dama fortjener ikke deg som svigerdatter...

Kos deg framover, vis deg fram som den flotte og vakre kvinnen du er.

Ha en kjempe god helg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

klemmer fra meg til deg

Skrevet

mennesker som rakker ned på andre direkte eller indirekte har som regel dårlig selvtillit selv, så for å kompensere er de ekle med oss andre, for eksempel oss frodige jenter... jeg blir så forbanna av å høre det du sier, for det fortjener du ikke. Du er et fantastisk mennenske og det håper jeg du vet :)

lykke til i svangerskapet, og kos deg med en stor porsjon dessert du ;-)

Skrevet

Hei!

Det er jo veldig ormalt at en får fortere mage ved 2 gangs graviditet!!!

Ikke bry deg om slike kommentarer, jeg vet at det ikke er lett. Jeg har også en svigermor som prater mye om vekt, alle damene i den familien er opptatt av det. Men svigermor er heller ikke så tynn som hun tror...., jeg overhører hennes prat om vekt.... hun vet ikke hva hun snakker om.

Og selv om man er innenfor normalen, er det slett ikke sikkert at man har god helse. Den som lar seg lure av lett produkter kan spise slik at en spiser på seg tette blodårer.

Skrevet

Er ikke så heldig at jeg er gravid ennå ,men jeg har litt for mange kilo. Var på handletur med svigermor, hun hadde lyst til å kjøpe noen nye klær til meg (tror ikke hun liker klesstilen min). Vi var innom butikk etter butikk. Jeg vet jo i hvilke butikker jeg finner klær i rett størrelse, men hun raste inn på klesbutikker beregnet på sylfider. Bare for å kunne stå å si : Er visst ingenting i din størrelse her! Og for å spørre de som jobber der høyt og tydelig om de ikke har disse klærne i større størrelser, denne går jo bare opp til x-l.

Hadde bare lyst til å grine, men klarte å holde meg. Går aldri på shopping med svigermor igjen!!!

Skrevet

Når man blir gravid påvirker hormonene den glatte (ikke viljestyrte) muskulaturen i magen. Man kan bli "oppblåst" og magen blir slappere. Fordøyelsen går senere, alt for at blodet skal kunne ta opp flere næringstoffer når man er gravid. Selv fikk jeg også tidlig mage, selv om noen mente det var for tidlig. Så vær stolt av magen din, den skyldes absulutt ikke stratos.Klem og lykke til!!

Skrevet

Herregud!

Drit i svigermor!! Det er da vanlig at magen vises fortere når man er gravid med barn nr 2!!

Jeg er 178 cm høy og veier ca 107 kg og er 12 uker på vei (Har gått ned et par kg siden jeg ble gravid) Jeg har mage nå, men det er ikke fordi jeg er gravid. Jeg lurer på om jeg i det hele tatt vil få gravidmage eller om jeg bare vil ha dette flesket! Det viktigste er vel å være sunn og frisk, og det går jo faktisk an selv om man er overvektig!!

Neste gang du har svigermor på besøk får du servere henne grønnsaker og yoghurtdip og si: "Dette kan du få siden du er så opptatt av figuren din" og kommenter gjerne litt neste gang du er på middagsbesøk hos henne; "Men svigermor, serverer du fløtesaus du som er så opptatt av å holde figuren?"

Hehe:) Selvfølgelig er dette kjempevanskelig, men det er iallefall en morsom tanke!

Skrevet

Si ifra! -Men på en pen måte, men ikke legg skjul på eventuelle antydninger til tårer i øynene. -Fortell henne at dette sårer deg, og at du ikke liker å bli snakket til på denne måten. Hvis hun fremdeles ikke tar "hintet", så gi beskjed om at du ikke vil ha besøk hverken til deg eller barnebarnet hennes før hun kan oppføre seg pent.

Jeg venter også nummer 2, og er visstnok ikke 9 uker en gang (trodde jeg hadde passert 10..), og har gått i gravide-bukser i en uke allerede. (Godt strammet inn i ryggen, men allikevel!) -Man blir fort veldig stinn i magen spnn i starten, og jeg klarer iallefall ikke å holde magen på plass i det hele tatt!

Opp med hodet! -Svigermor har ikke rett, og har heller ingen rett til å utsette deg for spydigheter og hint!

Skrevet

Vet du, med 1.mann fikk jeg ikke no særlig synlig mage før 3mnd eller no. Men denne gangen merket jeg forskjell i uke 9........Så drit i svigemor.

Er jo mange som mener slikt godt, tror at ikke folk skjønner hva som skal til eller når man ser litt større ut enn "normalen".......Særlig eldre damer kan være slik.

Har en mor som stadig kommer med "gode" råd og "oppmuntring" når jeg igrunnen føler meg helt fin.

F.eks Jeg var så lei meg p.g.a at bekkenløsningen hadde eskalert så voldsomt, fikk en trøkk. Gråter skjeldent men sprakk på tlf ovenfor mamma. Hun trøster og "fisker" litt etter om det kan være noe annet. SÅnn er jo mødre, og til slutt skjønner jo jeg hva hun er ute etter. SÅ jeg sier "nei, jeg sammenligner meg ikke med andre spreke gravide mamma, det er kun fordi jeg har så jvlig vondt" Det er bra med meg ellers......

Og vet du, med henns omtanke og bekymring så fikk hun meg bevisst på hvor jvlig mange sprekle, flotte gravide mennesker jeg har rundt meg mens jeg er på krykker og kan kalles lille trille. Samboerens søster og eks, begge gravide av den veldig lokalevarianten. Irriterende snertne i kroppen, med fin kul på magen........

Så folk kan være drit teite, mens de mener det godt......

Skrevet

Vet ikke om det er noe trøst akkurat, men om kvelden når magen er størst er jeg like stor nå som da jeg var dagsventende med nr 1...

OG jeg er bare 16+2.....

Det aller verste med mannfolk er at det som regel kommer en svigermor med på kjøpet!

Skrevet

Hei,

Vet jeg er ny her, men jeg vet hvordan det er.. Enda det er ikke svigermor som er "problemet mitt". Det er min egen far.

Da jeg var 10-11 år begynte jeg på såkalte hormon piller for å stoppe høyden. Høyde er et stort tema i min familie da den høyeste er 2,13m.

Uansett.. jeg la på meg tidlig, fikk mensen tidlig, og alt har i grunn blitt fremskyndet og jeg føler meg eldre enn det jeg er.

Jeg veier nå 126 kg, og vekten har stoppet. Jeg har gått på uendelige slanke kurer og har prøvd å trene. Men til ingen nytte. Å måtte grue seg til å få besøk av sine egne foreldre eller å dra på besøk er jo et mareritt i seg selv.

Det sårer fælt, mn tro meg.. du er ikke alene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...