Gå til innhold

Stikkende smerter i siden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om det er noen smarte hjerner her som har peiling på hva dette kan være for noe?

Nesten hver natt etter å ha sovet ca 2-3 timer så får jeg en så enorm stikkende smerte langs hele venstre side..

Omtrent ved ribbeina...

Det er helt enormt vondt og jeg må ta paracet hele tiden ellers får jeg ikke sove...

Disse smertene har jeg aldri om dagen, kun om natta.

Syns dette er rart og vil så gjerne vite om det er noe jeg må leve med eller om det er noe som ikke stemmer...?

Har prøvd alle slags forskjellige sovestillinger, men smertene er akkurat like for det om, og har til og med prøvd å sove i forskjellige senger, myke, harde, osv...

noen som kan hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vondt i ribbeina, men det er mer ømt, ikke stikkende. Regner med det er ungen som har funnet ut at det er godt å ligge der. Hadde det vært så ille at jeg måtte ta paracet ville jeg nok kontaktet lege/jordmor. Man skal vel helst ta minst mulig paracet når man er gravid og??

Skrevet

Er du operert i magen tidligere? Kan være sammenvoksniger av vev... Når livmoren utvider seg kan dette gjøre innmari vondt.

Skrevet

Takk for svar, men sist jeg var hos legen nevnte jeg at jeg hadde voldsomme hodeverker hele tiden og tok derfor paracet. Da sa legen "hjelper paracet da?" "ja det blir vertfall litt bedre med paracet" sa jeg.

Da sa hun at da måtte jeg bare fortsette å ta parasett, hvis det hjalp.

Så da kan det jo ikke være så skadelig for barnet om legen sier jeg bare må fortsette å ta paracet.

Og nei jeg har ikke operert eller noe slik...

Aner ikke hva dette kan være, fordi ungen ligger jo på motsatt side av hvor det stikker...hmm

rare greier...

Og jeg tror ikke det er livmora som vokser, for det er helt andre smerter...

Men men jeg får vel nevne det for legen neste gang jeg er hos henne (om 2 uker)

Tror ikke det kan være sååå alvorlig at det ikke kan vente til da, men lurte bare på om det var andre som hadde noe lignende... hmm

jaja

Men takker til dere begge for svar ;)

*klemmer*

Skrevet

Som regel er vel slike smerter pga at det blir mindre plass til ungen og at livmoren strekker seg. Ikke farlig å ta paraset så lenge en ikke går over det som er anbef. Ibux er ofte bedre mot muskel-smerter. Har du prøvd kuldekrem for stive muskler? Det bruker jeg mot kramper i ryggen og redder netterne. Bra for leggkramper også. Kanskje ligge høyt med hodet så det ikke blir så press mot ribbeina?

Høres slitsomt ut men ufarlig..

Skrevet

Har hørt at man ikke skal bruke ibux når man er gravid... Paracet har jeg hørt skal være trygt!

Skrevet

kanksje du ikke går så ofte på do så deter tarmene som er litt fyldt opp å ligger litt i klem..??!!

sist jeg var på sykehuset drev legen å trykket for å hør om jeg hadde vondt, hadde ikke vondt på høyre men på venstre og da spurte hun meg ut om avføringen min å sånn...jeg trodde jeg hadde klart i tømme meg litt innimellom men på lrdag var jeg skikkelig på do og uten å si for mye men der må det ha hvert ekstremt fult. og etter det har det ikke gjort vondt på den måten lenger hos meg hvertfall...

Skrevet

Jeg har også vært plaget med smerter i venstre side, spesielt om natten. Ble sendt på føden for sjekk, men konklusjonen var bare at lillegutt har blitt så stor at han antageligvis ligger og trykker på noen nerver i livmorveggen som ligger der. Fikk beskjed at så lenge jeg føler liv, og jeg ikke blør eller magen blir helt steinhard...er ting som regel ok.

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...